Brandstof

LeenW
Topic Starter

Re: Brandstof

#1 , 23 apr 2020 12:32

Waarom niet? Er is toch geen enkele verplichting om uw winkel te moeten opendoen?

Oude Belg
Berichten: 3190

#2 , 23 apr 2020 13:08

Tenzij ze gevorderd worden door de overheid, zijn ze niet verplicht te leveren

Niks verdienen is beter dan moeten toeleggen aan wat je verkoopt ...
Hoe zou je zelf zijn... Werken en er nog voor moeten betalen ook.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 apr 2020 13:11

https://www.brafco.be/nl vereniging brandstofleveranciers
tel. 02/5024200 info@brafco.be

Zeg tegen uw brandstofleverancier dat u zonder brandstof zit.
Leveren waarschijnlijk liever aan de grote klanten waarmee ze waarschijnlijk een vast contract hebben ( ook voor de prijs ).

Er is momenteel helemaal geen schaarste aan brandstoffen, integendeel, ook lage prijzen.

https://www.unizo.be/advies/corona-welk ... en-blijven

https://www.advocatenbureau-gevaco.be/n ... delszaken/


Indien er geen reden ( slechte betaler ... ) is om niet normaal te verkopen/leveren; zie ik niet in waarom geen levering ( enkel uit eigen belang ). Onverantwoord.

Reclame

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 apr 2020 13:19

#4 en #5 Wat moeten zij dan doen : tijdelijke werkloosheid aanvragen wegens overmacht ? Premies aanvragen ?
Dat de winstmarges verkleinen, is zeker maar verlies doen ?? Profitariaat.

#2 Bedrijf dan maar sluiten. Dan maar klagen dat er geen inkomsten zijn, en tegemoetkomingen op de kap van de andere belastingbetalers aanvragen of faillissement.

Bovendien moeten deze sectoren maar werken met het principe : de bluts met den buil. Bij plotse forse prijsstijgingen zullen ze snel leveren.
Laatst gewijzigd door father b op 23 apr 2020 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.

bosprocureur
Berichten: 7052

#5 , 23 apr 2020 13:26

#4 en #5 Wat moeten zij dan doen : tijdelijke werkloosheid aanvragen wegens overmacht ? Premies aanvragen ?
Dat de winstmarges verkleinen, is zeker maar verlies doen ?? Profitariaat.

#2 Bedrijf dan maar sluiten. Dan maar klagen dat er geen inkomsten zijn, en tegemoetkomingen op de kap van de andere belastingbetalers aanvragen of faillissement.
En waar haalt u die precieze info? Bent u brandstofhandelaar in bijberoep ?

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#6 , 23 apr 2020 13:31

#8 Staan ???? in de reactie.
In de reactie staat geen PRECIEZE INFO maar wel vraagtekens. En ben absoluut geen brandstofhandelaar in bijberoep. Heb als hoofdberoep belastingen/taksen betalen.

LeenW
Topic Starter

#7 , 23 apr 2020 13:54

We leven nog steeds in een vrije markt, verplichting tot verkoop (met verlies?) ben ik echt geen fan van.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#8 , 23 apr 2020 14:24

We leven nog steeds in een vrije markt, verplichting tot verkoop (met verlies?) ben ik echt geen fan van.
Beste Leen, ik ben ook geen voorstander van verkopen met verlies; integendeel zelfstandigen die hard werken mogen gerust goed hunne kost verdienen.
Maar in het geval van TS is het een selectief te werk gaan aan wie leveren en aan wie niet.
Men moet ook rekening houden met de klantgerichtheid en goodwill. Klanten naar de concurrentie dwingen is zeker ook niet aangeraden als de prijzen terug stijgen. Klantenbinding is nog altijd cruciaal.
En bij kleinere winstmarges moet men de omzet zien te verhogen ( vraag het maar aan de supermarkten ).
En in deze tijden de overheid de accijnzen laten dalen.

bosprocureur
Berichten: 7052

#9 , 23 apr 2020 14:28

........
En gelukkig is het nog altijd de handelaar zelf die mag beslissen.

Een handelaar die levert met verlies prefereren? Hoe lang blijft die nog in de markt denkt u ?
En men kan toch moeilijk beweren dat ze hun klanten in de kou laten staan he? Al eens naar de temperaturen gekeken?

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#10 , 23 apr 2020 14:30

#11 Inazuma

Uw 2 linken bevestigen zo ongeveer mijn stelling. De prijs aan de pomp en aan uw brandstoftank wordt bepaald zoals in de linken ( dus met inbegrip van de kosten ).

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#11 , 23 apr 2020 14:34

#13 Handelaar beslist zelf, MAAR NADIEN OOK DE KLANT.

Wat gebeurt er dan met de overstock ? Of gewoon zijn stock aan zeer lage inkoopprijzen en nadien forse stijgingen = extra winsten ?
Als de consument dan eens goedkoper gesteld raakt, is het een probleem. Maar als de klant bij dure prijzen in de problemen raakt wat dan ?

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#12 , 23 apr 2020 14:42

integendeel zelfstandigen die hard werken mogen gerust goed hunne kost verdienen.
Je zou het niet zeggen
Maar in het geval van TS is het een selectief te werk gaan aan wie leveren en aan wie niet.
Blijkbaar is er geen selectie
Ze leveren gewoon niet meer ...

Bij stookolie is het vaak zo dat bestellingen worden afgebeld zodra men hoort dat prijs nog zakt
Maar handelaar is dan mogelijk al wel gaan halen, of heeft zelf levering besteld ...

Mag gerust een boete clausule ingebouwd worden, voor zulke gevallen.


Kan gerust ook op autobrandstoffen gaan overslaan
Want laten leveren aan "oude" prijs, en daags nadien niet meer mogen verkopen aan een overeenkomstige verkoopprijs, dat gaat ook niemand lang blijven doen.
Gebeurt dat een keer, OK, bluts, buil, maar in langere perioden van sterk dalende prijzen ... nope.

Klantenbinding is nog altijd cruciaal.
Klanten bellen zonder scrupules bestellingen af hoor ...
Bij bestelling door klant mag gerust een boete clausule zijn bij afbellen. Men moet langs beide kanten realistisch blijven.
Handelaar heeft reeds nodige inspanningen geleverd en die moeten ook vergoed worden.


Wil deze discussie niet op de spits drijven, want we zitten in PRAATCAFE. Gewoon onze mening etaleren met respect voor de anderen.
Is nu een zeer ongewone tijd, dus zullen onze meningen ook een beetje ongewoon zijn.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#13 , 23 apr 2020 17:34


Wat gebeurt er dan met de overstock ? Of gewoon zijn stock aan zeer lage inkoopprijzen en nadien forse stijgingen = extra winsten ?
Normaal hou je bij aan welke prijs je je stock inkocht
En verkoop je pas vanuit stock als verkoopprijs weer in verhouding is tot aankoopprijs
Anders leg je er aan toe ...

Leveren doe je dan vanuit goedkopere, extra aangekochte stock, of direct: gaan ophalen, en meteen dag zelf leveren
Dan moet je wel zeker zijn dat je klant afneemt & betaalt

Als prijzen zodanig zakken, dat je klanten passen omdat ze denken dat 't overmorgen nog goedkoper wordt, blijf je met stock zitten, en uiteindelijk is alles vol.


Beide kanten blijven niet realistisch, dat is net de realiteit ...
Bestelling is vaak telefonisch, niet bewijsbaar
Inazuma : dat is pas een reactie naar mijn hart. Volstrekt naar mijn visie. En eentje volgens de regels.
Maar van die boete clausule bij nutteloze annulering bestelling; dat zou ik logisch vinden; maar zoals u schrijft, telefonisch bewijzen ?
Paragraaf 1 : dat is boekhoudkundige redenering = correct. Maar handelaar moet wel stockage in het oog houden.

Top.

mbbs1024
Berichten: 498

#14 , 23 apr 2020 23:41

Er zijn op internet sites waar je aan de hand van je postcode een aantal voorstellen krijgt van leveranciers, heb je daar al naar gekeken.
Ik heb deze al een paar maal gebruikt https://carbu.com/stookolie/verwarmingsbrandstof

jef007
Berichten: 1738

#15 , 26 apr 2020 11:04

"""Ik heb deze al een paar maal gebruikt https://carbu.com/stookolie/verwarmingsbrandstof"""

ik heb hier zonet naar gemaild, na 3 sec antwoord gekregen met prijs en levering binnen 7 dagen!!!

Terug naar “Praat café”