Hoe zou je zelf zijn... Werken en er nog voor moeten betalen ook.Tenzij ze gevorderd worden door de overheid, zijn ze niet verplicht te leveren
Niks verdienen is beter dan moeten toeleggen aan wat je verkoopt ...
En waar haalt u die precieze info? Bent u brandstofhandelaar in bijberoep ?#4 en #5 Wat moeten zij dan doen : tijdelijke werkloosheid aanvragen wegens overmacht ? Premies aanvragen ?
Dat de winstmarges verkleinen, is zeker maar verlies doen ?? Profitariaat.
#2 Bedrijf dan maar sluiten. Dan maar klagen dat er geen inkomsten zijn, en tegemoetkomingen op de kap van de andere belastingbetalers aanvragen of faillissement.
Beste Leen, ik ben ook geen voorstander van verkopen met verlies; integendeel zelfstandigen die hard werken mogen gerust goed hunne kost verdienen.We leven nog steeds in een vrije markt, verplichting tot verkoop (met verlies?) ben ik echt geen fan van.
Bij bestelling door klant mag gerust een boete clausule zijn bij afbellen. Men moet langs beide kanten realistisch blijven.Je zou het niet zeggenintegendeel zelfstandigen die hard werken mogen gerust goed hunne kost verdienen.
Blijkbaar is er geen selectieMaar in het geval van TS is het een selectief te werk gaan aan wie leveren en aan wie niet.
Ze leveren gewoon niet meer ...
Bij stookolie is het vaak zo dat bestellingen worden afgebeld zodra men hoort dat prijs nog zakt
Maar handelaar is dan mogelijk al wel gaan halen, of heeft zelf levering besteld ...
Mag gerust een boete clausule ingebouwd worden, voor zulke gevallen.
Kan gerust ook op autobrandstoffen gaan overslaan
Want laten leveren aan "oude" prijs, en daags nadien niet meer mogen verkopen aan een overeenkomstige verkoopprijs, dat gaat ook niemand lang blijven doen.
Gebeurt dat een keer, OK, bluts, buil, maar in langere perioden van sterk dalende prijzen ... nope.
Klanten bellen zonder scrupules bestellingen af hoor ...Klantenbinding is nog altijd cruciaal.
Inazuma : dat is pas een reactie naar mijn hart. Volstrekt naar mijn visie. En eentje volgens de regels.Normaal hou je bij aan welke prijs je je stock inkocht
Wat gebeurt er dan met de overstock ? Of gewoon zijn stock aan zeer lage inkoopprijzen en nadien forse stijgingen = extra winsten ?
En verkoop je pas vanuit stock als verkoopprijs weer in verhouding is tot aankoopprijs
Anders leg je er aan toe ...
Leveren doe je dan vanuit goedkopere, extra aangekochte stock, of direct: gaan ophalen, en meteen dag zelf leveren
Dan moet je wel zeker zijn dat je klant afneemt & betaalt
Als prijzen zodanig zakken, dat je klanten passen omdat ze denken dat 't overmorgen nog goedkoper wordt, blijf je met stock zitten, en uiteindelijk is alles vol.
Beide kanten blijven niet realistisch, dat is net de realiteit ...
Bestelling is vaak telefonisch, niet bewijsbaar