Proces verbaal voor de strooiwagens die laatijdig strooien

roderidder
Topic Starter
Contacteer: Website

Proces verbaal voor de strooiwagens die laatijdig strooien

#1 , 26 nov 2008 10:42

Wegpolitie geeft pv voor te laat strooien

26/11

De wegpolitie heeft dinsdag een proces-verbaal opgesteld tegen de Administratie Wegen en Verkeer, afdeling Geel. Maandagnacht gebeurden op de E313 negen ongevallen. Volgens de politie omdat de strooiwagens van Wegen en Verkeer te laat kwamen, hoewel ijzel werd verwacht.

Het is nooit eerder gebeurd dat de wegpolitie een pv opstelt tegen een overheidsdienst. ’Schuldig verzuim’ luidt de aanklacht, waarover het parket van Turnhout zich nu buigt.

Acht keer
“Bij negen ongevallen op de E313 tussen Herentals en Grobbendonk is in de nacht van maandag op dinsdag onze tussenkomst gevraagd”, zegt een agent van de wegpolitie. “Acht keer hebben we opgeroepen om te strooien omdat de situatie gevaarlijk was. Pas om 7u ’s ochtends zagen we de eerste strooiwagen.”

Volgens Wegen en Verkeer Geel hebben de strooidiensten wél hun werk gedaan. Er zou niettemin een probleem geweest zijn met de oproepinstallatie. Het pv kan voor de bestuurders die een ongeval hadden, een duw in de rug zijn om hun schade op de overheid te verhalen.

bron
http://www.gva.be/nieuws/Antwerpen/defa ... 0477303C59}

RR

De wegpolitie heeft hier m.i. groot gelijk

JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 26 nov 2008 11:53

De wegpolitie heeft hier m.i. groot gelijk
tenzij de wegpolitie
natuurlijk het verkeerde nummer belde, wat de strooidiensten beweren ;).

roderidder
Topic Starter

#3 , 26 nov 2008 12:08

Er zou niettemin een probleem geweest zijn met de oproepinstallatie.
Dat de paraplu's, al dan niet terrecht opengaan kan ik me met dit sneeuw-weer inbeelden.

Het spreekt voor zich dat er wat mis kan zijn met de oproepinstallatie.

Als het licht van de fiets niet brand als het donker is, zal er wel een reden voor zijn. Een PV zal in die omstandigheden normaliter wel op zijn plaats zijn, in ieder geval moet het euvel zo snel als mogelijk opgelost geraken, maar het mag ook eens in de krant verschijnen waarom er niet gestrooit is en het eventuele verdere (gerechtelijk)verloop van dit soort incidenten

RR

Reclame

roderidder
Topic Starter

#4 , 30 nov 2008 13:18

Het is mogelijks bijna zo ver...

Blijkbaar heeft de wegpolitie zich op glad ijs begeven

Gisteren las ik in de krant dat men "slechts" 1 oproep had ontvangen.
De krant berichte dat de dienst eventueel overweegt op zijn beurt klacht neer te leggen tegen de wegpolitie.

RR

JohnD

#5 , 09 dec 2008 00:25

Ik begrijp het enigszins maar moeten die automobilisten nu altijd de hulp van anderen verwachten. Als ze zelf wat aandachtiger de weggesteldheid en de temperatuur en de windsnelheid en nog een aantal andere faktoren hadden bestudeerd en dan hun snelheid wat aangepast hadden, hadden ze geen ongelukken gehad.

Maar ze rijden natuurlijk maar al te graag zonder zich over iets te bekommeren en rekenen op de overheid.

Foutieve instelling vind ik.

sniper

#6 , 09 dec 2008 09:35

Ik begrijp het enigszins maar moeten die automobilisten nu altijd de hulp van anderen verwachten. Als ze zelf wat aandachtiger de weggesteldheid en de temperatuur en de windsnelheid en nog een aantal andere faktoren hadden bestudeerd en dan hun snelheid wat aangepast hadden, hadden ze geen ongelukken gehad.

Maar ze rijden natuurlijk maar al te graag zonder zich over iets te bekommeren en rekenen op de overheid.

Foutieve instelling vind ik.
niet echt
in finland werd de wegbeheerder verantwoordelijk gesteld voor een ongeval met 6 doden, omdat er te veel sneeuw op de weg lag
een wagen was een vrachtwagen aan het voorbijsteken en reed daarbij frontaal op een andere vrachtwagen
in belgie heet dit direct onaangepast rijgedrag

we betalen met z'n allen veel geld om gebruik te maken van een krakkemikkige infrastruktuur
het minste dat ze kunnen doen is die dan berijdbaar houden

ze wisten al een week op voorhand dat het ging winteren
en toch waren de strooidiensten niet klaar

als mijn baas een week op voorhand weet dat er een dreiging is, dan staan wij wel klaar
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Terug naar “Praat café”