Belastingaangifte 2013

naernaut
Topic Starter

Belastingaangifte 2013

#1 , 06 mei 2013 00:02

Gezien de plotse opstoot aan topics over de belastingen vermoed ik dat er al heel wat mensen hun belastingbrief ontvingen?
Vorig jaar kreeg ik geen brief en heb ik na veel geharrewar uiteindelijk toch de laatste 15 dagen een papieren versie gekregen.
Wanneer moet ik mij zorgen beginnen maken dit jaar dat ik opnieuw geen brief zal toekrijgen?

roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 06 mei 2013 00:24

Gezien de plotse opstoot aan topics over de belastingen vermoed ik dat er al heel wat mensen hun belastingbrief ontvingen?
Vorig jaar kreeg ik geen brief en heb ik na veel geharrewar uiteindelijk toch de laatste 15 dagen een papieren versie gekregen.
Wanneer moet ik mij zorgen beginnen maken dit jaar dat ik opnieuw geen brief zal toekrijgen?
Ik heb er ook nog geen gekregen.
Vorig jaar is die bij mij eerst zeer laat gekomen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Lex

#3 , 08 mei 2013 16:27

Een jaar of twee/drie geleden ook geen brief ontvangen. Geen brief=geen aangifte. Dacht ik!
Kreeg ik ergens in Jan. van het jaar erop een hele waslijst aan vragen om bewijzen te leveren van alles en nog wat, tot jaren terug.

Indien je geen brief hebt gekregen vóór 1 juni zou ik toch eens informeren bij de FOD financiën.

Edit: deze week zat de onze wel in de bus.

Reclame

naernaut
Topic Starter

#4 , 09 mei 2013 09:06

Zat ook in de bus deze week. Iedereen die belastingsplichtig is is zelfs verplicht op eigen initiatief om een aangifte te verzoeken, je kan voor belastingsontduiking worden aangekleegd indien je dit niet doet. Je moet er maar aan denken...

Xastheron

#5 , 13 mei 2013 13:50

Als je vorig jaar de aangifte via taxonweb gedaan hebt (digitaal, niet op papier), dan krijg je dit jaar geen papieren versie tenzij je er specifiek om gevraagd hebt.

orrel

#6 , 29 mei 2013 16:56

Als je vorig jaar de aangifte via taxonweb gedaan hebt (digitaal, niet op papier), dan krijg je dit jaar geen papieren versie tenzij je er specifiek om gevraagd hebt.
inderdaad als je vorig jaar via tax on web hebt aangegeven stond er automatisch aangevinkt dat je het nie opgestuurd zou krijgen. Wie daar niet goed oplette zal geen brief meer krijgen. Tenzij je het expleciet zelf hebt aangeduid.

Vandebos

#7 , 29 mei 2013 17:15

Zat ook in de bus deze week. Iedereen die belastingsplichtig is is zelfs verplicht op eigen initiatief om een aangifte te verzoeken, je kan voor belastingsontduiking worden aangekleegd indien je dit niet doet. Je moet er maar aan denken...
Heb dit zelf aan de hand gehad met mijn grootmoeder in 2001. Zij werd in dat jaar in mei opgenomen in een rusthuis en tussen haar papieren was geen spoor te vinden van haar belastingsaangifte. Tot we in 2002 een aanslag kregen op basis van de gegevens van 2000 en een boete wegens niet indienen van € 2500. Bewijzen van opname rusthuis en begin dementie ingediend. Mocht allemaal niet baten, we waren fraudeurs en moesten en zouden de boete betalen...

De bijzonder (on)vriendelijke en (on)begripvolle houding van de inspecteur van de suikerstad heeft er toen voor gezorgd dat we ons terdege zijn gaan informeren wat betreft belastingen en afhoudingen... Dat heeft hen sindsdien meerdere 10.000den gekost aan rechtmatig terugeisbare tegoeden... om nog maar te zwijgen van de tientallen aangiftes die ik sindsdien invul voor kennissen en straatbewoners waarvan er sommigen nu een veelvoud van voordien terugkrijgen.

Terug naar “Praat café”