grote smoel, resultaat nihil

roharro
Topic Starter
Juridisch actief: Ja

grote smoel, resultaat nihil

#1 , 14 mei 2013 20:24

Nog niet zo lang geleden werd op tv met veel bombarie een verhoging van het vakantiegeld voor de gepensioneerden aangekondigd.
Nu dat puntje bij paaltje komt blijkt het een vergiftigd geschenk want de tollenaar roomt het bedrag volledig af, of zelfs meer dan afromen.

Dat toont nogmaals aan dat onze beleidsmakers blijkbaar een vrijgeleide hebben om te mogen liegen in het openbaar.

Een mens zou voor minder een belangengroep pro-fiscale fraude opstarten: als de beleidsmakers mogen liegen ten eigen glorie waarom zou dan ook het "plebs" niet mogen liegen?

bottom line: dit is weeral het zoveelste voorbeeld van slechte wetgeving; het wordt de laatste tijd echt een slechte gewoonte.....het volstaat het aantal "herstelwetten" eens op te tellen
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Xastheron

#2 , 15 mei 2013 12:33

Veel praten, veel uitvoeren, weinig nadenken... Het is een gegeven dat je ver buiten de politiek ook ziet hoor.

Je moest eens weten wat voor zaken we soms moeten lamleggen ondanks de wensen van "de klant" omdat men kost wat kost een productieverhoging wil maar niet beseft dat men een zeer onveilige situatie creëert. En dit bij bedrijven waar je overal ziet staan dat veiligheid altijd op de eerste plaats staat.

Het is, naar mijn bescheiden mening, een cultuurverandering die toch al even bezig is. Alles moet rap, snel, en liefst voor zo weinig mogelijk geld gebeuren.

Rene

#3 , 15 mei 2013 12:45

De wetgeving is niet slecht, Het zijn de mensen die de wetten maken die aan hun eigen denken en de kleintjes vergeten.
Als we moeten betalen mag iedereen een klein bedrag betalen. vb zorgverzekering, Zo betalen de rijke in verhouding veel minder dan diegene die het echt nodig hebben en maar net iets meer dan het leefloon verdienen.
Als we moeten terugtrekken mag het in % zijn. Zo krijgen rijke firma's, burgers veel meer.
Oude trukken van de foor zeggen ze hier.

Reclame

Sirkii

#4 , 15 mei 2013 20:59

Nog niet zo lang geleden werd op tv met veel bombarie een verhoging van het vakantiegeld voor de gepensioneerden aangekondigd.
Nu dat puntje bij paaltje komt blijkt het een vergiftigd geschenk want de tollenaar roomt het bedrag volledig af, of zelfs meer dan afromen.
Da's toch normal : als ze méér pensioen willen betalen dan moeten de belastingen omhoog om die pensioenen te kunnen betalen (want 't zijn in België je kinderen die werken voor je pensioen : jij hebt gewerkt voor het pensioen van je ouders) 8_)

roharro
Topic Starter
Juridisch actief: Ja

#5 , 16 mei 2013 00:12

Da's toch normal : als ze méér pensioen willen betalen dan moeten de belastingen omhoog om die pensioenen te kunnen betalen (want 't zijn in België je kinderen die werken voor je pensioen : jij hebt gewerkt voor het pensioen van je ouders) 8_)
Sorry maar het zijn in dit geval wel de gepensioneerden zelf die meer belasting betalen, niet hun kinderen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

denlowie
Juridisch actief: Nee

#6 , 18 mei 2013 15:56

Toch wel weer opvallend dat de zelfstandigen naast de boot valt en geen vakantiegeld krijgt, ik heb 30 jaar zelfstandig en 15 werknemer voor mijn pension en ik krijg bruto een 200€ geld tegen over een werknemer meer dan het drie dubbel krijgt !
Ik heb ook vanaf mijn 14 jaar tot mijn pension(65 jaar) mijn bijdragen correct betaald.

Het zal een kwestie van eerlijkheid zijn zeker.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Oude Belg

#7 , 19 mei 2013 11:52

Toch wel weer opvallend dat de zelfstandigen naast de boot valt en geen vakantiegeld krijgt, ik heb 30 jaar zelfstandig en 15 werknemer voor mijn pension en ik krijg bruto een 200€ geld tegen over een werknemer meer dan het drie dubbel krijgt !
Ik heb ook vanaf mijn 14 jaar tot mijn pension(65 jaar) mijn bijdragen correct betaald.

Het zal een kwestie van eerlijkheid zijn zeker.
Er wordt voor een werknemer ook veel meer betaald : de patronale bijdrage (eigenlijk maakt dit deel uit van het totale loon) en de eigen bijdrage van 13,07% van de brutowedde. Willen de zelfstandigen dit ook voor hun verzekering betalen? Komt daar nog bij dat de wedde van een loontrekkende vrijwel altijd 100% officieel is.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

denlowie

#8 , 19 mei 2013 18:22

Komt daar nog bij dat de wedde van een loontrekkende vrijwel altijd 100% officieel is.

Dit moest er zeker bij natuurlijk, laat het duidelijk zijn dat ik nooit 1 euro cent zwart heb verdiend en dit zoals honderd duizenden zelfstandigen, er zijn zeker zoveel werknemers als zelfstandigen die van het systeem profiteren en ik kan daar mee leven, als ik hier het forum elke dag lees zijn er zeker veel werknemers die het ook niet zo nauw met de regels leven, het enige wat voor hen telt is centen krijgen eind van de maand en van wie het komt is voor hun wel gelijk.

En vergeet nooit dat alles wat het BNP van Belgie betreft het rechtstreeks of onrechtstreeks van een zelfstandige komt, zonder één zelfstandige was er geen BNP, de staat zelf creeert geen opbrengsten voor het BNP !
Aantal zelfstandigen +/- 1.000.000 waarvan 750.000 actieve en volgens u zijn dit allemaal corrupte mensen, dit zegt genoeg over u en je kijk op je medemens !!

denlowie

#9 , 20 mei 2013 11:10

Er bestaat in Belgie meer dan alleen horeca en bakkers hoor, en overal zit er kaf in het koren, en ook bij de werknemers zitten er profiteurs, dit soort vindt je in elke groep mensen maar dit is nooit de maatstaf van de groep mensen, en het is niet omdat één cafébaas fraudeert dat gans de horeca fraudeert, en het is niet dat één werknemer 4 maanden gewerkt heeft in gans zijn loopbaan en dan in pensioen gaat(ken ik persoonlijk) dat alle werknemers profiteurs zijn.

Je mag nooit iedereen over de zelfde kam scheren, en als men dit doet dan ben je verkeerd bezig.

Ik heb meer dan 35 jaar voor horeca uitbaters gewerkt en ja daar zitten de meeste zwart verdieners, maar dit wil niet zeggen dat iedereen zo is en dat hun leveranciers in het zwart leveren, kontante verkopen bestaat ook nog, als men nu bij mij kwamen of in de colruyt gingen kopen dit was toch het zelfde allebeide kas verkopen, ik had 22 werknemers en dan moet je al zeer goed rekenen om iedereen zijn loon einde maand te kunnen uitbetalen, laat staan nog wat zwart over te hebben !

Vandebos

#10 , 20 mei 2013 15:21

Gelieve de discussie op een beschaafd niveau te houden... slotje komt zeer dichtbij.

Vandebos

denlowie

#11 , 20 mei 2013 18:49

Ik zie dat een bericht van oude Belg gewist is !!

Vandebos

#12 , 20 mei 2013 23:05

Ik zie dat een bericht van oude Belg gewist is !!
Yup.

Terug naar “Praat café”