Recordaantal Belgen klikt bij belastingen
Een recordaantal Belgen heeft vorig jaar zijn buur, ex of familielid verklikt bij de fiscus. Ze stellen zich vragen bij de dure wagen die plots op de oprit staat, het zwembad in de tuin of de mogelijke zwartwerker die op het dak bezig is. De fiscus kreeg vorig jaar 1.221 meldingen, een stijging van liefst 70 procent in een jaar tijd. Dat schrijven Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg dinsdag.
Ik weet dat dit hier niet het juiste forum is, maar ik stel me toch de vraag hoe laag men kan vallen om zo iets te doen.
Ik zelf ben meermaals verklikt geweest door grote firma's, ik heb faxen mogen lezen van die gene die me verklikten, ik ben nooit in overtreding geweest maar heb wel enorm vele overbodige controles gekregen van jaloerse concurrenten, ben nu gepensioneerd en dacht er toch aan om ze betaald te zetten.
Maar na inzien welke impact dit heeft op een bedrijf, wens ik dit mijn ergste vijanden niet toe, en spreek dus wel uit zeer veel ervaring, heb er ooit zelfs het nieuws op de radio mee gehaald.
Het ergste is dat men verklikt word door mensen die nooit 100% zeker zijn, en nooit 100% de waarheid kennen.