Verkiezingen... Gaan stemmen of niet?

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

Re: Verkiezingen... Gaan stemmen of niet?

#61 , 30 sep 2012 19:29

Ik heb beroepsmatig veel met politici contact gehad, ik kan verzekeren dat voor 90 percent van hen hun verstand niet terug te vinden is in hun hoofd maar wel in hun kl.....n.
Vreemd dat al die mensen dan wel diverse diploma's scoren... Of zouden ze die "gekocht" hebben volgens jij?

Getekend: Iemand wiens verstand in zijn hoofd te vinden is én toch opkomt bij de verkiezingen.

Blij te vernemen dat u tot de 10 percent behoort.

ps: ik bezit zelf ook verschillende univ.diploma's maar beschouw dat bezit eerder als resultaat van het feit dat ik -om een of andere reden- goed examens kon afleggen of als een "spons" cursussen kon opslorpen. Daarom beschouw ik mensen en dus ook politici met dergelijke ezelsvellen niet noodzakelijk als "intelligent"; omgekeerd betekent dat ook dat mensen zonder deze ezelsvellen niet noodzakelijk minder intelligent zouden zijn...
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

dieke
Berichten: 1299

#62 , 30 sep 2012 19:34

@roharro: Voor iemand met een stel gezonde hersenen en een hart voor democratie, moet het toch niet zo moeilijk zijn om die 10 percent ertussenuit te filteren en voor hen te stemmen i.p.v. niet te stemmen?

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#63 , 30 sep 2012 19:41

@dieke :dat hoop ik oprecht
Jullie zullen wel begrepen hebben dat ik met mijn "stoere" taal enkel heb willen benadrukken dat de gemiddelde "kwaliteit" (in al zijn aspecten) van de kandidaten bedroevend laag is en daarom een gevaar inhoudt voor de democratie omdat ze bij de kiezer tot apathie kan leiden?
Laatst gewijzigd door roharro op 30 sep 2012 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Carinecn
Berichten: 103

#64 , 30 sep 2012 21:41

De vraag is of die 10% ooit een kans krijgt.

Terug naar “Praat café”