aangehouden door politie met cannabis

Pino1
Topic Starter

aangehouden door politie met cannabis

#1 , 07 okt 2011 20:34

Ik ben meerderjarig en ben door de politie gepakt met minder dan een gram cannabis in mijn tas.
Ze hebben dit afgenomen en een pv (of een vereenvoudigd pv?) opgesteld. De agent zei dat ze dit dan naar het parket zouden opsturen en die de zaak verder zouden behandelen.
Hij zei wel dat de kans dat de zaak geseponeerd zou worden erg groot was, klopt dit?
Als dit zo is en de zaak dus geseponeerd wordt, krijg ik hier thuis dan nog een brief van of zal ik hier niets meer van horen.
Het zou namelijk erg vervelend zijn als er plots thuis een brief in de bus ligt waarin mijn ouders lezen dat hun kind opgepakt is met cannabis..

mvg

pino

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 okt 2011 20:38

Correspondentie komt op uw adres van inschrijving.
U bent ook geregistreerd als druggebruiker.
Het is en blijft een strafbaar feit. Seponeren wil enkel zeggen dat er NU geen vervolging wordt ingesteld. U hebt nu wel 'voorgaanden'.
Wat zijn gevolgen heeft bij een volgende controle.
Cannabis is helemaal niet een onschuldig goedje...

Pino1
Topic Starter

#3 , 07 okt 2011 20:44

dus het komt er op neer dat ik sowieso een brief krijg maakt niet uit wat parket beslist

Reclame

Franciscus

#4 , 07 okt 2011 21:01

U moet in kennis gesteld worden van die beslissing of de dagvaarding.
Tja we leven nu eenmaal in een democratie en elke beslissing moet transparant zijn EN gemotiveerd want anders schermt men weer met EVRM en Salduz.

Pino1
Topic Starter

#5 , 07 okt 2011 21:10

goeie

bedankt man ;)

ganapathi tantra

#6 , 07 okt 2011 21:26

maar moet ne volwassen vent nu bang zijn van zijn ouders voor één grammeke. Of wil je hen dat gewoon bespraren
ik zou het gewoon zeggen.
alleen het zinnetje: cannabis is niet zo onschuldig. vind ik er een beetje over. Het is net alsof je er een wrange smaak
wil aan geven Franciscus. Met zo'n opgestoken vingertje ook. Kijk ik ben nu bijna 50 ben op mijn 18de de academie
in gegaan en het daar leren kennen en tot vandaag ook af en toe eentje geweetwel. Maar ik heb in die 30 jaar meer
mensen in mijn directe omgeving zien ten ondergaan aan dat andere goedje dat dan wel overal legaal te verkrijgen is
Liever een zoon als pino1 met één gram op zak dan hem op een bank zien zitten met een six pack van jaepiler of Mus.
Dat parket aan zo'n zaken uberhaupt nog aandacht besteed terwijl er zoveel andere veel belangerijkere zaken zijn
Denken we maar aan Tongeren
Maar ik begrijp niet waarom TS wordt aangehouden door de politie. Je mag toch een bepaalde hoeveelheid bij je hebben
voor eigen gebruik. Hoe zit dat nu eigenlijk
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Franciscus

#7 , 08 okt 2011 15:30

Cannabis staat nog altijd op de lijst van verboden middelen " wet van 24 februari 1921 betreffende het verhandelen van giftstoffen, slaapmiddelen, psychotrope stoffen, ontsmettingsstoffen en antiseptica en van de stoffen die kunnen gebruikt worden voor de illegale vervaardiging van verdovende middelen en psychotrope stoffen"
Er is een groot verschil tussen cannabis anno 1970 en anno 2011 gelet op het % werkzaam bestanddeel THC.
Mijn connecties binnen de sector ( zoals De Sleutel en andere instellingen) en binnen de algemene hulpverlening bewijzen het tegendeel. (Psychosen)

Vandebos

#8 , 08 okt 2011 16:11

Zie ook de zeer recente beslissing in Nederland om de THC performante cannabis voortaan als een harddrug te beschouwen.

jpc6000

#9 , 15 okt 2011 01:55

Best is geen cannabis meer te gebruiken, zeer gevaarlijk. In USA bij drie keer u betrappen levenslang, gelukkig in Belgie hebben ze geen cellen meer. MAAR ze gaan er bijbouwen, als ze teniminste ergens kunnen bouwen want wie wil nu een gevangenis in zijn achtertuin. Al die criminelen, zouden maar eens moeten ontsnappen, gelukkig zijn er nu betonnen cellen en stalen deuren, zodat we ze veilig kunnen wegstoppen. Dus pasop met drugs want het mag niet, het is de verboden appel. En daar mogen we van vrouwe justitia niet aankomen zouden maar eens allemaal zombies kunnen worden. :lol:
Het eerste misbruik van recht is het voorrecht

ganapathi tantra

#10 , 15 okt 2011 10:44

Ja jpc het bekende 3 strikes and you're out politiek ingevoerd onder de oh zo democratisch gepijpte president.
Het heeft denk ik al een trackrecord van dwalingen van hier tot ginder.
Beeke weed is zeker niet gevaarlijker dan alle andere vrij verkoop spullen. In en pint zit ook minder alco dan in
een whiskey. Dus wat er qua hoeveelheid in zit lijkt mij als basis een slecht argument om het te verbieden.
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

xena

#11 , 15 okt 2011 12:16

.
Laatst gewijzigd door xena op 20 okt 2011 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.

duralexsedlex

#12 , 15 okt 2011 13:37

beste ganapathi tantra ,

waarom altijd (heb snel uw andere posts is gelezen) zo afgeven op alles wat met wet en politiek te maken heeft??

Pino 1 vraagt uitleg en niet uw persoonlijke politieke opinie.

Ps termen als "democratisch gepijpte president" laten u niet geloofwaardiger overkomen

itsme

#13 , 16 okt 2011 07:00

beste ganapathi tantra ,

waarom altijd (heb snel uw andere posts is gelezen) zo afgeven op alles wat met wet en politiek te maken heeft??

Pino 1 vraagt uitleg en niet uw persoonlijke politieke opinie.

Ps termen als "democratisch gepijpte president" laten u niet geloofwaardiger overkomen
het moet zijn: 'democratisch gepepen president' :mrgreen:

xena

#14 , 16 okt 2011 14:07

.
Laatst gewijzigd door xena op 20 okt 2011 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.

itsme

#15 , 16 okt 2011 19:37

het moet zijn: 'democratisch gepepen president' :mrgreen:
http://www.mijnwoordenboek.nl/ww.php?woord=gepijpte" onclick="window.open(this.href);return false;
staan beide allesinds niet in het online woordenboek
Helaas, het werkwoord of de werkwoordsvorm gepijpte staat niet in onze database.
Helaas, het werkwoord of de werkwoordsvorm gepepen staat niet in onze database.
graptjen, hé pol ;-)
aja, het is 'alleszins' :mrgreen:

Terug naar “Praat café”