Aangetekend schrijven...

Joeri_J
Topic Starter
Berichten: 654

Aangetekend schrijven...

#1 , 23 aug 2011 16:44

Ik zie bij heel veel topic,
zelf al ben je gewoon in je recht

- verstuur aangetekend schrijven naar A, B, C.

elk schrijven kost je toch 5a6€

op den duur kost dit toch ook geld?

het wringt ergens bij me dat je als gewone consument/burger heel vlug genoodzaakt zijt om 'kosten' te maken om je gelijk te 'behouden'/'duidelijk te maken'


...

Meningen?

lucgescheiden
Berichten: 2810

#2 , 23 aug 2011 17:06

Klopt als een bus.
Dat wringt niet alleen bij u.

Kijk naar de energie- en telefoon-providers, allen hebben ze blitse websites, de meeste bieden je zelfs een persoonlijk account.
Maar wanneer je gaat zoeken naar de mogelijkheid om je contract te annuleren, dan rest je niets anders dan een A.S.

Mss een ideetje voor de Post om een A.S.-service aan te bieden via het web....?
Handige documenten voor Personenrecht

Vandebos
Berichten: 16087

#3 , 23 aug 2011 17:27

Euhh dat bestaat reeds hoor. Je hebt zelfs 2 mogelijkheden:

ofwel koop je een Elektronisch identiteitscertificaat dat je aan je mail client kan koppelen zodat deze de mail voorziet van onvervalsbare kenmerken die aantonen dat je hem effectief op dag X naar recipiënt Y hebt gezonden. ( wet Peeters stelt dit gelijk aan AS)

ofwel maak je gebruik van de email service van de post. (hoe deze werkt is me niet echt duidelijk maar hij bestaat)

Reclame

lucgescheiden
Berichten: 2810

#4 , 23 aug 2011 17:37

Mijn inziens heb je reeds betaald voor je identiteitscertificaat bij (verplichte) aanschaf van je digitale identiteitskaart...
Handige documenten voor Personenrecht

Vandebos
Berichten: 16087

#5 , 23 aug 2011 17:44

uhu maar dat is niet gevalideerd door de post... het certificaat dat ginds wordt aangemaakt op basis van datgene op je ID wel...

lucgescheiden
Berichten: 2810

#6 , 23 aug 2011 17:56

Komen we natuurlijk uit op de zin en onzin van een digitaal identiteitsbewijs :-)
Handige documenten voor Personenrecht

Vandebos
Berichten: 16087

#7 , 23 aug 2011 18:10

Ik moet toegeven dat ik er niet 100% in thuis ben. Wij gebruiken een ander systeem dat sowieso gekoppeld is aan een echtheidscertificaat en onvervalsbare encryptiesleutels.

Vandebos
Berichten: 16087

#8 , 23 aug 2011 18:10

Maar ik ga mijn licht eens verder opsteken.

ganapathi tantra
Berichten: 1340

#9 , 23 aug 2011 18:23

onvervalsbaar ? u zou dan toch de eerste zijn
ik denk even aan de internet bankoverschrijvingen- historie van vorige week, de zoveelste alweer ....................
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

lucgescheiden
Berichten: 2810

#10 , 23 aug 2011 18:46

Het systeem van certificaten werd hier niet vervalst, het certificaat werd hier ontstolen van de wettige eigenaar.

Mijn stelling is dat politiekers ooit beslisten om een digitaal identiteitsbewijs in te voeren,
dat de belastingsbetaler daar zwaar voor in zijn zak diende te tasten, waar bankinstellingen uw betalingskaart (zelfde systeem) doorgaans gratis bezorgen.

Uit een andere topic bleek dat de vervaldagen, die in het systeem zitten ingebakken, de burger meer last en hinder bezorgen dan voordeel.
En wanneer je vervolgens een A.S. verstuurt, de Post zelfs niet in staat blijkt te zijn om deze nationale standard te hanteren, tenzij je er nogmaals op betaalt...
Handige documenten voor Personenrecht

adizal

#11 , 24 aug 2011 11:53

En wanneer je vervolgens een A.S. verstuurt, de Post zelfs niet in staat blijkt te zijn om deze nationale standard te hanteren, tenzij je er nogmaals op betaalt...

Het zal niet alleen bij de Post blijven, let maar op...

Ligt het niet allemaal een beetje aan de overheid, ze beslissen maar snel om zelf inkomsten te kunnen creeren en een ander maakt er handig gebruik van om nog meer geld uit uw zakken te kloppen.

Tegenwoordig beginnen deze praktijken wel de spuigaten uit te lopen.

Joeri_J
Topic Starter
Berichten: 654

#12 , 29 aug 2011 14:44

Via: myCertipost / postbox.be kost dit je het volgende:
Kostprijs
De afgedrukte elektronische aangetekende zending kost 9,84 € (inclusief BTW) per bestemmeling. De betaling ervan dient u on line uit te voeren via kredietkaart (Visa, Eurocard of MasterCard) of via web banking (KBC, ING of Dexia).
http://www.certisupport.be/nl/e-registe ... e-zen.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Nog meer geld kwijt dus...
Beter dan zelf doen, enkel interessant als je grote hoeveelheden wenst te verwerken...

Terug naar “Praat café”