Paul Marchal

westhoek
Topic Starter
Berichten: 395

Paul Marchal

#1 , 15 aug 2011 19:16

Men lacht wel eens met de man en je mag geen pocketcamera boven halen, of hij staat er al een verklaring af te leggen.
Maar ik heb toch een diep respect voor hem. En ik wil zijn verdriet niet overnemen zelfs geen 0.01 %, ik zou het niet kunnen harden. Ook hoe hij omgaat met het verlies en hoe hij toch iets wou doen voor de gemeenschap, alle respect ervoor. En al zeker hoe hij dat wijf in de gevangenis heeft weten te houden, wat een doorzicht en doorzettingsvermogen !!

Anderzijds hoor ik hem op het nieuws zeggen dat men bij een vrijlating de slachtoffers erbij zouden moeten betrekken. Euch...ja ok, maar wat denk je nu zelf welk advies die slachtoffers dan gaan geven ? Ik heb een vermoeden,..

En, vroeg men geen advies aan de slachtoffers van Freddy Horion ? Ik dacht dat ik dat ooit eens gelezen heb dat ze niet akkoord waren voor een vervroegde vrijlating, en daarom dat hij nog steeds in de bak zit ? Of ben ik verkeerd en is dit cafépraat ?

Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 15 aug 2011 20:59

ALs ik me juist herinner is f. Horion een van enige twee die in België ooit tweemaal tot de doodstraf werden veroordeeld. Boven deze straf is er bovendien een ter beschikkingstelling dacht ik.

Laten we eerlijk zijn, er is een kleine groep van misdadigers die men, eens gevat, niet meer mag vrijlaten. Voor dergelijke gevallen zou er een duidelijk en helder systeem dienen te bestaan zodat dit voor alle partijen duidelijk is.

ganapathi tantra
Berichten: 1340

#3 , 16 aug 2011 16:28

je kan spijtig genoeg geen criminelen discrimineren.
Als je een regel zoals vervroegde vrijlating invoerd dan moet die geldig zijn voor iedere veroordeelde. Dat is (ten alle spijt) nu eenmaal een recht dat ook zij bezitten. Want uiteindelijk mag je nooit vergeten dat je het niveau van een gemeenschap kan aftoetsen aan de manier waarmee ze omgaat met criminelen.
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Reclame

Vandebos
Berichten: 16087

#4 , 16 aug 2011 16:38

Vandaar dat de staat zich het recht van TBS toeeigent voor de zware gevallen. In het geval van Dutroux met zijn straf van levenslang met 20 jaar TBS betekent dat hij pas na 50 jaar vervroegd kan vrijkomen. Nu ja, aangezien hij bezig is aan een werk om de wereldeconomie te hervormen zal hij minimaal die tijd nodig hebben om rustig eraan te kunnen werken...

ganapathi tantra
Berichten: 1340

#5 , 16 aug 2011 16:53

hij was beter wat vroeger geweest dan kon hij ook zijn kandidatuur viir het IMF stellen :mrgreen:
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Moraelin
Berichten: 319

#6 , 17 aug 2011 15:30

Laten we eerlijk zijn, er is een kleine groep van misdadigers die men, eens gevat, niet meer mag vrijlaten. Voor dergelijke gevallen zou er een duidelijk en helder systeem dienen te bestaan zodat dit voor alle partijen duidelijk is.
Voor 100% mee akkoord. Het is gewoon enorm frappant om te zien hoe ons juridisch systeem in al die decennia van mogelijke evolutie hier nog altijd geen afdoend antwoord op heeft en dat er toch nog misdadigers van dit allure vrijkomen (en dan nog beschermd worden door anonimiteit ed !!) of verregaande priviliges krijgen.

Terug naar “Praat café”