Ereloon advocaat

BonPut
Topic Starter
Berichten: 10

Ereloon advocaat

#1 , 11 mar 2006 18:00

Geachte,
Na lang twijfelen heb ik uw suggestie opgevolgd en een andere advocaat aangesteld.
Deze nieuwe advocaat raadpleegde eerste advocaat in verband met de eindafrekening van erelonen en prestaties .
Eerste advocaat zegde tegen tweede advocaat dat ik zelf mocht bepalen van wat ik nog wilde betalen aan erelonen. Ik vind dit ongehoord, of heeft eerste advocaat genoeg verdiend aan de door mij gestorte provisies,? Die; volgens mij, zijn uitgaven en andere kosten meer dan voldoende dekten dan zou hij mij het saldo dienen terug te bezorgen
Moet ik hierover contact opnemen met eerste advocaat, of dien ik te wachten op zijn eindafrekening? Wat als deze niet komt?
Na hoeveel tijd kan advocaat geen aanspraak meer maken op zg geleverde prestaties? Is hier verjaring mogelijk?

Vriendelijke groet,
BonPut

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 mar 2006 16:58

De verjaringstermijn voor het ereloon van de advocaat bedraagt vijf jaar.

Als je denkt recht te hebben op terugbetaling kan je aandringen dat hij een gedetailleerde ereloonnota opstuurt.

scorpioen

BonPut
Topic Starter
Berichten: 10

#3 , 13 mar 2006 18:00

Geachte Scorpioen,
Hoe kan ik aantonen, vanaf wanneer die vijf jaar ingaan?
Vriendelijke groet,
Bonput

Reclame

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 mar 2006 18:32

Vanaf het ogenblik dat uw "oude" advocaat het dossier heeft overgemaakt aan uw "nieuwe" advocaat.

scorpioen

Terug naar “Woordenboek”