commodi et incommodi

jpdc
Topic Starter
Berichten: 4

commodi et incommodi

#1 , 13 jan 2008 09:31

Naast mijn deur werd een handelspandverkocht. De nieuwe eigenaar is zinnes er een frituur te vestigen i p v van heden een adviesbureel.
Men vertelt mij dat er sowieso een uitbatingsvergunning zal moeten afgeleverd worden door de gemeente. Zij moet onderzoeken of de uitbating niet 'zonevreemd' is en verenigbaar met de inplanting ingevolge bescherming van de weggebruikers, brandpreventie, infrastructuur, keuringen allerlei ondermeer Prov Instit Voeding Inspecktie voor de toepassing van de wet op HACCP (hazard accident critical controle point). Er zou eveneens een Commodi et incommodi moet geëxploiteerd worden?
Wat moet hier gebeuren, hoe enz om deze vestiging tegen te gaan? Wie heeft ervaring ter zake. Is hier ook sprake van een vestigingsw?

Bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jan S
Berichten: 397

#2 , 20 feb 2008 18:27

Naast mijn deur werd een handelspandverkocht. De nieuwe eigenaar is zinnes er een frituur te vestigen i p v van heden een adviesbureel.
Men vertelt mij dat er sowieso een uitbatingsvergunning zal moeten afgeleverd worden door de gemeente. Zij moet onderzoeken of de uitbating niet 'zonevreemd' is en verenigbaar met de inplanting ingevolge bescherming van de weggebruikers, brandpreventie, infrastructuur, keuringen allerlei ondermeer Prov Instit Voeding Inspecktie voor de toepassing van de wet op HACCP (hazard accident critical controle point). Er zou eveneens een Commodi et incommodi moet geëxploiteerd worden?
Wat moet hier gebeuren, hoe enz om deze vestiging tegen te gaan? Wie heeft ervaring ter zake. Is hier ook sprake van een vestigingsw?

Bedankt
Even kort: elk bedrijk kan je "nekken" op gebied van milieurecht. Als er van die gele borden hangen moet je eens gaan kijken wanneer men de milieuaanvraag mag gaan bekijken (is immers publiek) op het stadshuis. Daarop kan, geloof ik, iedereen beroep aanteken. Dergelijk beroep zorgt voor enorme vertragingen. Achteraf kan je de Vlarem gaan vergelijken met hun milieuvergunningen (ook publiek, ook op het stadshuis) en kun je controleren of ze zich hier daadwerkelijk aan houden.

Ik zo het allemaals eens moeten opzoeken (nog maar 2 lessen milieurecht gehad) maar beschouw het alvast als een subtiele hint :wink:

Reclame

Terug naar “Woordenboek”