gecontraventionaliseerde wanbedrijven

christoph1984
Topic Starter
Berichten: 96

gecontraventionaliseerde wanbedrijven

#1 , 16 dec 2007 12:34

wat zijn in feite gecontraventionaliseerde wanbedrijven?


en gecorrectionaliseerde misdaden?
zijn dit misdaden die de dood tot gevolg hebben gehad?



weet iemand verder ook waar ik de omschrijving/defnitie in het strafwetboek kan vinden over "overtredingen, wanbedrijven, misdaden"? dus welke artikels?

ik ben mij wat a h verdiepen in sommige rechtspraak uit interesse,en kwam dit tegen..

bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 17 dec 2007 13:09

Door correctionalisering is het mogelijk misdaden die normaal gezien voor het hof van assisen moeten worden gebracht, na het aannemen van verzachtende omstandigheden, voor de correctionele rechtbank te brengen.

christoph1984
Topic Starter
Berichten: 96

#3 , 17 dec 2007 15:12

Door correctionalisering is het mogelijk misdaden die normaal gezien voor het hof van assisen moeten worden gebracht, na het aannemen van verzachtende omstandigheden, voor de correctionele rechtbank te brengen.
bedankt, en gecontraventionaliseerde wanbedrijven?

Reclame

Alpaca
Berichten: 18

#4 , 03 jan 2008 19:26

Door contraventionalisering worden wanbedrijven, die normaal door de correctionele rechtbank worden behandeld, voor de politierechtbank gebracht (eveneens door verzachtende omstandigheden)
Zie o.a. art. 7 - 25 - 80 Sw en nog een aantal andere artikels

Terug naar “Woordenboek”