rentevervaldag

despie
Topic Starter

rentevervaldag

#1 , 10 feb 2006 18:26

Ik wil graag mijn kredietcontract van 5 jaar voor een autolening in 1 keer terugbetalen na 2 jaar. Nu staat er in het contract dat dat alleen mogelijk is door aangetekend schrijven 10 dagen voor de rentevervaldag. Wil dit zeggen dat dat maandelijks is bij afbetaling of jaarlijks?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
peter273
Berichten: 2

#2 , 20 feb 2006 16:36

Normaalgezien kan je steeds en op elk moment de bank (al dan niet aangetekend) op de hoogte brengen van je intentie tot volledige terugbetaling de eerstkomende (indien meer dan bv die 10 dagen na je schrijven) of de eerste na de eerstkomende (minder dan bv die 10 dagen na je schrijven) maandelijkse vervaldag.
Je moet wel even rekening houden dat je bank enkele dagen kan nodig hebben om je zaak uit te rekenen en op orde te brengen (bv die 10 dagen) vooraleer je het geheel terugbetaalt.
Spring es even bij je lokale bank binnen voor meer info desnoods, maar zover mij bekend kan je in principe elke maand terugbetalen vermits zover mij bekend dat een "rentevervaldag" is.
Leer uit andermans fouten, het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken.....

Reclame

Terug naar “Woordenboek”