betekenis "gelegd in handen van" en "zijnde voor hem"

evtso
Topic Starter
Berichten: 15

betekenis "gelegd in handen van" en "zijnde voor hem"

#1 , 31 mei 2014 15:50

Beste allen,
ik heb een brief gekregen, maar ik begrijp een deel ervan niet goed. Kan iemand mij zeggen wat men met "gelegd in handen van" en "zijnde voor hem" willen zeggen? Kunnen jullie mij een synoniem geven?

Van het exploot van bewarend beslag onder derden betekend door het ambt van A.B, gerechtsdeurwaarder, met kantoor gevestigd te ... in datum van ..., op vervolging van verzoekende partij lastens betekende partij, gelegd in handen van: de B.S., vertegenwoordigd door M.F., wiens kabinet gevestigd is te Brussel (adres), zijnde voor hem op de stafdienst personeel, dienst personeel, met burelen te ... (volgt adres)

Dank bij voorbaat!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 31 mei 2014 19:14

De verzoekende partij is van oordeel dat u haar geld moet. Zij heeft bewarend beslag gelegd in handen van (= bij) de Belgische Staat. Dit betekent dat als de Belgische Staat u iets zou moeten betalen (teruggave belastingen?) zij dit voorlopig niet mag doen en het geld daar blijft tot er een uitspraak is of u al dan niet dat geld aan de "verzoekende partij" moet betalen.

De Belgische Staat wordt vertegenwoordigd door een minister. Hier de minister van Financiën. De gerechtsdeurwaarder heeft het exploot van beslag niet afgegeven aan de minister, maar aan een ambtenaar van de stafdienst personeel (= de stafdienst vertegenwoordigt de minister = zijnde voor hem (de minister).

evtso
Topic Starter
Berichten: 15

#3 , 01 jun 2014 11:27

Dankjewel!

Reclame

Terug naar “Woordenboek”