Alarmbelprocedure

josefina
Topic Starter
Berichten: 7
Locatie: Wilsele

Alarmbelprocedure

#1 , 23 jul 2007 10:35

Tot zover ben ik mee. Een volgende vraag gaat over de alarmbelprocedure. Kunt u mij meer informatie geven over wat die procedure precies inhoudt? Ik weet wel de voorwaarden al, maar wat moet er precies gebeuren? Hoe moet er tewerk gegaan worden?
Groeten.
Dat weten we dan ook alweer

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 25 jul 2007 11:29

Ik ga ervan uit dat u het hebt over de alarmbelprocedure inzake vennootschapsrecht

INDIEN het een bvba betreft:
?Art.332.Wanneer ten gevolge van geleden verlies het netto-actief gedaald is tot minder dan de helft van het maatschappelijk kapitaal, moet de algemene vergadering, behoudens strengere bepalingen in de statuten, bijeenkomen binnen een termijn van ten hoogste twee maanden nadat het verlies is vastgesteld of krachtens wettelijke of statutaire bepalingen had moeten worden vastgesteld om, in voorkomend geval, volgens de regels die voor een statutenwijziging zijn gesteld, te beraadslagen en te besluiten over de ontbinding van de vennootschap en eventueel over andere in de agenda aangekondigde maatregelen....?(Wetboek van Vennootschappen 7 mei 1999).

INDIEN het een n.v. betreft:
?439.Het maatschappelijk kapitaal mag niet minder bedragen dan 61 500 euro?(Wetboek van Vennootschappen 7 mei 1999).

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Terug naar “Woordenboek”