art 45, lid 2 Hyp.W.

Mette
Topic Starter
Berichten: 83
Locatie: Maaseik

art 45, lid 2 Hyp.W.

#1 , 30 dec 2005 17:17

Dit artikel is mij niet echt duidelijk.
"Ik excuseer mij voor het soms aanstootgevende taalgebruik van mijn zoon" de moeder van Mette

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 30 dec 2005 17:27

Art. 45. Voor hypotheek zijn alleen vatbaar :
2? De rechten van vruchtgebruik, erfpacht en opstal, gevestigd op dezelfde goederen, zolang die rechten duren.
De verkregen hypotheek strekt zich uit tot het toebehoren dat als onroerend goed beschouwd wordt, en tot de verbeteringen die aan het met hypotheek bezwaard onroerend goed worden aangebracht.
Niettemin is de hypothecaire schuldeiser gehouden de verkoop te eerbiedigen van de gewone kappingen van schaarhout en van hoogstammig hout, die te goeder trouw volgens plaatselijk gebruik zijn gedaan, onverminderd de uitoefening van zijn recht op de niet betaalde prijs.
Verhuringen, te goeder trouw toegestaan na de vestiging van de hypotheek, worden eveneens ge?erbiedigd; evenwel, indien zij voor langer dan negen jaren zijn aangegaan, wordt de huurtijd verminderd overeenkomstig (artikel 595 van het Burgerlijk Wetboek).(16 DECEMBER 1851. _ HYPOTHEEKWET - BURGERLIJK WETBOEK BOEK III TITEL XVIII )


Wat begrijpt U niet?

Mette
Topic Starter
Berichten: 83
Locatie: Maaseik

#3 , 30 dec 2005 17:32

De verkregen hypotheek strekt zich uit tot het toebehoren dat als onroerend goed beschouwd wordt, en tot de verbeteringen die aan het met hypotheek bezwaard onroerend goed worden aangebracht.
"Ik excuseer mij voor het soms aanstootgevende taalgebruik van mijn zoon" de moeder van Mette

Reclame

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#4 , 30 dec 2005 17:46

Art. 45. (2118). Voor hypotheek zijn alleen vatbaar :
1? Onroerende goederen die in de handel zijn;
2? De rechten van vruchtgebruik, erfpacht en opstal, gevestigd op dezelfde goederen, zolang die rechten duren.
De verkregen hypotheek strekt zich uit tot het toebehoren dat als onroerend goed beschouwd wordt, en tot de verbeteringen die aan het met hypotheek bezwaard onroerend goed worden aangebracht.

Wat men bedoelt (maar dus slecht benoemt) is "beslag leggen op het gehypotheceerde goed" (het vruchtgebruik, dus).

Mette
Topic Starter
Berichten: 83
Locatie: Maaseik

#5 , 30 dec 2005 17:54

bedankt voor de uitleg Lex :)
"Ik excuseer mij voor het soms aanstootgevende taalgebruik van mijn zoon" de moeder van Mette

Terug naar “Woordenboek”