Franstalig arrest hof van beroep Luik

Mathias28
Topic Starter
Berichten: 1

Franstalig arrest hof van beroep Luik

#1 , 26 okt 2012 15:50

Hallo iedereen,

Voor mijn jaarverhandeling op school heb ik een arrest toegewezen gekregen.
Het is een arrest van het hof van beroep in Luik, dus enkel te vinden in het frans.
Ik heb al verschillende vertaal mogelijkheden geprobeerd maar omdat het vaktaal is kloppen deze niet.
Zou iemand mij hierbij kunnen helpen aub?


Dit is een link met het betreffende arrest: http://jlmbi.larcier.be/gen/jlmb-article-2201137005.htm#" onclick="window.open(this.href);return false;


Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 26 okt 2012 15:55

Misschien is het de bedoeling van uw prof, dat je buiten de wet, ook nog wat Frans bijleert. :mrgreen:

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 okt 2012 18:06

De samenvatting, zoals te lezen staat op Jura

Een vastgoedbemiddelingsovereenkomst die wordt gesloten buiten de onderneming van de makelaar, moet, op straffe van nietigheid, het voorwerp uitmaken van een geschrift dat verschillende vermeldingen bevat, waaronder de te betalen prijs. Bij gebrek aan een geldig gesloten bemiddelingsovereenkomst kan de makelaar zich niet zonder meer steunen op de eenzijdige erkenning door de eigenaar van een kandidaat-koper die hem werd voorgesteld door die makelaar om aanspraak te maken op een salaris voor de latere verkoop van het onroerend goed dat vooraf het voorwerp heeft uitgemaakt van een compromis dat werd ontbonden.

We kunnen je verder proberen te helpen als je zegt welke zinnen je niet verstaat.

Reclame

Terug naar “Woordenboek”