Termen Vonnis

Dori
Topic Starter
Berichten: 7

Termen Vonnis

#1 , 01 feb 2012 09:52

Wat betekent:
1/Verklaart de hoofdvordering ontvankelijk, doch ongegrond
.2/Verklaart de tegenvordering niet ontvankelijk.
3/compenseert de rechtsplegingsvergoeding en zegt voor recht dat elke partij voor het overige zijn eigen kosten dient te dragen.
4/verklaart onderhavig vonnis uitvoerbaar bij voorbaat,spijts elk verhaal en zonder borgstelling.
5/Zorgt voorrecht dat er geen redenen zijn om de mogelijkheid tot kantonnement uit te sluiten.
Dit is een vonnis omtrent een verkoopsovereenkomst van een opbrengsthuis waarvan de koper verstek gaf, van de koop afziet en zijn voorschot terug vraagt.
Ik ben de verkoper van het huis.
Moet ik nu de verkoop ontbinden?
ik recht op het voorschot??
Kan ik hiertegen in hoger beroep gaan?
Dank U

Dori

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Kali
Berichten: 762

#2 , 01 feb 2012 09:58

1. Het vonnis zegt dat de vordering (ik vermoed van de koper die zijn voorschot terug wilt) niet gegrond is, met andere woorden dat er geen reden is om het voorschot terug te krijgen.
2. Het vonnis zegt dat de tegenvordering (ik vermoed van u? wat hebt u gevraagd?) niet ontvankelijk is (dus houdt er geen rekening mee)
3. U krijgt geen rpv/noch de andere partij krijgt RPV, ieder dient dus de eigen kosten te dragen
4. vonnis kan uitgevoerd worden zelfs als men in beroep gaat
5. kantonnement (= betaling bij gerechtsdeurwaarder) is mogelijk

Vraag uw advocaat om meer informatie, gelet op de beperkte informatie die wij krijgen

Reclame

Terug naar “Woordenboek”