wat houdt de term 'afstand-deling' in?

creamofcork
Topic Starter
Berichten: 6

wat houdt de term 'afstand-deling' in?

#1 , 28 jan 2012 14:42

Geacht forum, kan iemand mij uitleggen wat deze term inhoudt? Ik ben uiteindelijk op zoek naar een Engelse vertaling ervan, maar het begrip is mij onduidelijk (ik ben niet thuis in Belgisch recht). Waarin verschilt het van 'verdeling'? Een websearch heeft weinig opgeleverd, anders dan dat afstand-deling zowel in (echt)scheidingen als in het erfrecht schijnt voor te komen. Verder vond ik één webreferentie waarin de term in het Frans vertaald wordt als 'renonciation'. Dekt dat de lading? Dat zou toch simpelweg 'afstand' betekenen?
Voor alle hulp bij voorbaat veel dank!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Justiceseeker
Berichten: 354

#2 , 28 jan 2012 21:55

Geacht forum, kan iemand mij uitleggen wat deze term inhoudt? Ik ben uiteindelijk op zoek naar een Engelse vertaling ervan, maar het begrip is mij onduidelijk (ik ben niet thuis in Belgisch recht). Waarin verschilt het van 'verdeling'? Een websearch heeft weinig opgeleverd, anders dan dat afstand-deling zowel in (echt)scheidingen als in het erfrecht schijnt voor te komen. Verder vond ik één webreferentie waarin de term in het Frans vertaald wordt als 'renonciation'. Dekt dat de lading? Dat zou toch simpelweg 'afstand' betekenen?
Voor alle hulp bij voorbaat veel dank!
In het notariaat: http://www.proz.com/kudoz/dutch_to_engl ... eling.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Justiceseeker

creamofcork
Topic Starter
Berichten: 6

#3 , 28 jan 2012 23:10

Daar was ik al, maar dat vind ik weinig overtuigend: één persoon is allerminst overtuigd van zijn/haar eigen antwoord, de andere geheel overtuigd ... om vervolgens te moeten inbinden. Geen van beiden getuigt van een solide kennis van Belgisch recht.
Ik geef de stok dus graag aan iemand die dat wel heeft. Veel dank!

Reclame

creamofcork
Topic Starter
Berichten: 6

#4 , 31 jan 2012 20:36

Geacht forum, inmiddels kreeg ik elders op uw forum => http://www.juridischforum.be/forum/view ... 52&t=35346" onclick="window.open(this.href);return false; een antwoord op mijn vraag. Dank voor uw interesse!

Terug naar “Woordenboek”