wat wil deze zin nu infeitte zeggen ??

patje1967
Topic Starter
Berichten: 39

wat wil deze zin nu infeitte zeggen ??

#1 , 10 aug 2010 21:57

" verklaart dit vonnis uitvoerbaar bij voorraad ongeacht de aanwending van welk rechtsmiddel ook en zonder borgstelling " .

dit stond onderaan bij een vonnis dat ik onlangs heb gekregen van de rechtbank waarvan ik verschoonbaar werd verklaard waar namelijk hier in het forum bij " stel een vraag " ook een topic is van geopend
grtj

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
FrankV
Berichten: 277

#2 , 10 aug 2010 22:18

bij voorraad :
Ik denk dat hier een schuldenaar veroordeeld is tot betaling van een bepaald bedrag.
Als deze schuldenaar verzet of hoger beroep zou aantekenen, kan de schuldeiser nog steeds de schuld gaan halen bij de schuldenaar.
Als de schuldenaar dan toch uiteindelijk wint, moet hij het "bedrag" dat de schuldeiser bij hem is komen halen, zelf terugvorderen van die schuldeiser.

zonder borgstelling:
(aangepast ) De schuldeiser moet geen borg stellen voor het geval hij uiteindelijk onterecht de schuld is gaan halen bij de schuldenaar.

Met schuldenaars heb ik ervaring ( als schuldeiser ), met faillissementen niet.
Laatst gewijzigd door FrankV op 10 aug 2010 23:10, 3 keer totaal gewijzigd.
Het verstand is een betere koppelaarster dan dwaze bronst
( Arthur Schopenhauer )

patje1967
Topic Starter
Berichten: 39

#3 , 10 aug 2010 22:32

als ik het goed begrijp dan , dan ben ik de schuldenaar want ik heb dit vonnis aangetekend gekregen van het vonnis waar ik verschoonbaar werd op verklaard ( dan ben ik toch niet veroordeelt tot betaling van een bepaald bedrag , of heb ik het mis )
grtj

Reclame

Terug naar “Woordenboek”