voogd/toeziende voogd

terclavers
Topic Starter
Berichten: 1

voogd/toeziende voogd

#1 , 21 nov 2008 16:02

dag, mijn schoonzuster nicole is verlengd minderjarig verklaard en verblijft in een instelling.Onlangs werd er door onenigheid tussen de voogd/toeziende voogd(haar beide zusters) een andere voogd en toeziende voogd aangesteld. Ik heb de voogd gewezen op feit dat mijn schoonzus nicole die verlengd minderjarig is verklaard dringend schoenen nodig heeft en kledij. Door mijn andere schoonzus is er een aankoopbon binnengebracht voor kledij aangekocht voor de zogezegd verlengd minderjarige. Wij vinden hier niks van terug in de kleerkast van de instelling waar nicole verblijft.De voogd zegt mij dat zij niet van plan is om elke aankoopbon na te kijken of alles wel degelijk voor nicole bestemt is.Van de vrederechter kreeg ik heden een schrijven dat noch de voogd noch de toeziende voogd enige verantwoording aan mij/ons dienen te geven.Kan het zomaar dat de voogd dit alles zomaar laat gebeuren zonder enige vorm van controle uit te oefenen? Ik ben wel van plan zeker niet te stoppen om de voogd op haar verantwoordelijkheid ter wijzen.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding