Tot slot van alle rekeningen.

brahman
Topic Starter
Berichten: 7

Tot slot van alle rekeningen.

#1 , 22 dec 2020 23:26

Ik heb een vraag in verband met een zin in een uitspraak die uitgesproken is bij het vrijgeven van huurcontract dat via een bewindsvoerder werd afgehandeld. De huurder is overleden en er zijn geen erfgenamen dus moest het pand vrijgegeven worden via de rechtbank.
In de uitspraak staat een zin die ik niet begrijp namelijk : Dat de verhuurders verklaren dat zij geen verdere vorderingen meer hebben en de vrijmaking van de huurwaarborg tot slot van alle rekeningen -ingevolge de beëindiging van voornoemde huurovereenkomst- geldt.

Wat betekent deze zin en wat betekent 'tot slot van alle rekeningen' : Welke rekeningen zijn dat? Ook van de huurder die nog openstaan zoals elektriciteit, gas of water? Zal ik die ook moeten betalen?

Dank.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 22 dec 2020 23:56

Daarmee wordt er bedoeld dat met het vrijgeven van de waarborg alle financiële transacties van u in dit dossier ten einde lopen.
Heel simpelweg gesteld: u kunt geen extra huur meer eisen.

De rekeningen die nog openstaan van de huurder, zullen samen met de rekeningen van u die nog openstaan (voor het vonnis) in de pot komen, normaal bij een aangestelde curator, en die zal deze betalen met de waarborg, aan wie u deze dient vrij te geven.

Reclame

Terug naar “Woordenboek”