curvometers illegaal

soundsystem
Topic Starter
Berichten: 6
Locatie: Essen

curvometers illegaal

#1 , 02 apr 2008 18:12

zoals iedereen wel weet vind de politie het zeer leuk om brommers, vooral b-klassers, tegen te houden en op de rolletjes (curvometers) te zetten. dat is hier in België zeer normaal, maar wist iemand dat dit illegaal is? ik heb dit toevallig op internet gevonden, als er iemand mij het stukje uit het wetboek kan geven waar dit in staat zou altijd praktisch zijn.

ROLLEN ZIJN ILLEGAAL !!!

Beste mensen :

T'is in mijn ogen duidelijk dat de politie meer en meer Bklasse rijders viseerd wat betrefd controle , dat ze dat doen daar kunnen we en mogen we ook niet sop tegen hebben, maar dat ZIJ tegen ONS zeggen dat WIJ fout zijn terwijl zij zelf wetten overttreden vindt ik er compleet over, en het zijn geen stomme wetjes die op 5 min zijn opgesteld, ik bedoel wetten zoals valsheid in geschriften

Dus hieronder enkele feiten :

In 1998 heeft het welbekende maandblad Scootin' een onderzoek gedaan naar de corectheid van de 'rollen' (of tewel curvometers) en wat bleek ? De testscooter reed op een radarsnelheidsmeter (zoals die we bij auto snelheidscontrole's tegen komen) minder dan 40 km/h, terwijl hij op de curvometer 64 km/h reed en dus ook strafbaar was. Naar aanleiding van de publicatie van dat onderzoek zijn er parlementaire vragen gesteld geweest . Eind 2000 komt de minister van binnenlandse zaken tot besluit dat de curvometer inderdaad middeleeuws en onjuist is, en dus, omdat de toenmalige minister ook baas van de rijkswacht was werden de curvometers bij de rijkswachter onmiddeljik afgeschaft !

Yes denk je nu, maar niets is minder waar , want de gewone (gemeente) politie valt onder de bevoegdheid van de lokale burgemeester en dus gingen de curvometer controle's gewoon door.

Sinds de politiehervorming heeft de minister geen enkele bevoegdheid meer over de politie en dus gaan zowel federale als lokale politie weer curvometer controle's uitvoeren.

Wat we echter niet allemaal weten is dat sinds dat artikel een of andere procureur is aangesteld om een beter en preciezer systeem te ontwikkelen, omdat ze het te snel rijden van brommers belangrijker vinden dan manne die kleine kindertjes ontvoeren en verkrachten en vermoorden , is de procureur in kwestie naar de dienst metrologie gestapt en heeft hij aan de goede mensen van metrologie gevraagd om een betrouwbaarder systeem te ontwikkelen. zo gezegd, zo gedaan.

Gezien pv's opstellen voor jongeren die te snel rijden een heel lucratieve zaak is, heeft de dienst metrologie een gloednieuw systeem uitgedokterd : een nieuwe curvometer ! whaaw !! en pas op, niet zomaar een , de nationale norm zegt nl dat de afwijking maar 3% mag bedragen, en de rollen die de dienst metrologie heeft gefabriceerd wijken amper 0.5% af, als dat niet geweldig is ?

Niet dus, de curvometers geven idd exact op 0.5% na de snelheid waarop de rollen draaien en das dus lang niet de snelheid die we op de openbare weg maken. De mensen van metrologie zeggen dan ook : De nieuwe curvometers dienen ENKEL en ALLEEN om tot een reëele classificatie te komen , dus om te zien of het om een Aklasse, een B klasse , of motor gaat ! Op de officieele gebruiksvergunning staat dna ook : Het toestel geeft uitsluitend de snelheid van het voertuig weer zoals gemeten op de rollentestbank en niet de snelheid van het voertuig op de weg

En dan nu de climax : Waarom kunnen rollen gewoonweg niet worden gebruik om exact behaalde snelheid op de weg vast te stellen ? om te kunnen ijken moet er een standaard zijn en die bestaat niet! Waarom is een centimeter op elke meetlat even lang ? omdat er een standaard is voor een meter ! en DAT is de reden waarom mijnheer de minister eind december besloot om de rollen op te schorten.

Bron : scootin

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dendimi
Berichten: 25

#2 , 02 apr 2008 19:50

ik denk zelf dat dit een roddel is...

heb zelf 3 jaar met een scooter gereden en gelukkig nooit gepakt geweest wegens "te snel" rijden (scooters zijn trouwens niet gemaakt om 45km/u te rijden, maar dit ter zijde)

mijn broer is vorig jaar tegengehouden en zou op de "rollen" (curvometer) +99 km/u rijden, broer had enkel andere uitlaat steken dus technisch gezien vrijwel onmogelijk, ben toen persoonlijk aan de 2 agenten in kwestie ijkingsbewijs gaan vragen en ze konden alle wettelijke documenten voorleggen, dus mooi scooter afgegeven en boete betaald
PS: 1 vd agenten is toen zelf met deze scooter naar het politiekantoor gereden, hahaaha!!!

soundsystem
Topic Starter
Berichten: 6
Locatie: Essen

#3 , 02 apr 2008 19:57

ik denk zelf dat dit een roddel is...

heb zelf 3 jaar met een scooter gereden en gelukkig nooit gepakt geweest wegens "te snel" rijden (scooters zijn trouwens niet gemaakt om 45km/u te rijden, maar dit ter zijde)

mijn broer is vorig jaar tegengehouden en zou op de "rollen" (curvometer) +99 km/u rijden, broer had enkel andere uitlaat steken dus technisch gezien vrijwel onmogelijk, ben toen persoonlijk aan de 2 agenten in kwestie ijkingsbewijs gaan vragen en ze konden alle wettelijke documenten voorleggen, dus mooi scooter afgegeven en boete betaald
PS: 1 vd agenten is toen zelf met deze scooter naar het politiekantoor gereden, hahaaha!!!
ik heb geen scooter, en de politie weet niet hoe ze met mijn brommer moeten rijden, dat is wel een voordeel want hij zal nooit op de rollen te snel rijden, maar mijn maten rijden wel met scooters, en 1 van hen heeft nu een opgedreven scooter (niet zelf gedaan) en ik vind het persoonlijk een mooie scooter, dus zou het spijtig vinden als deze word afgepakt, maar als het een roddel zou zijn zou ik het niet op verschillende sites die zeker geen roddels verspreiden vinden, maar ik weet niet waar ik het kan vinden in een echt artikel uit het wetboek.

Reclame

parker45
Berichten: 1

#4 , 14 apr 2015 11:58

Scootin' een onderzoek gedaan naar de corectheid van de 'rollen' (of tewel curvometers) en wat bleek ? De testscooter reed op een radarsnelheidsmeter (zoals die we bij auto snelheidscontrole's tegen komen) minder dan 40 km/h, terwijl hij op de curvometer 64 km/h reed en dus ook strafbaar was. Naar aanleiding van de publicatie van dat onderzoek zijn er parlementaire vragen gesteld geweest . Eind 2000 komt de minister van binnenlandse zaken tot besluit dat de curvometer inderdaad middeleeuws en onjuist is, en dus, omdat de toenmalige minister ook baas van de rijkswacht was werden de curvometers bij de rijkswachter onmiddeljik afgeschaft !
We offer best quality learn a language - learn latin test papers and dumps materials. You can learn a language get our 100% guaranteed questions BBC’s languages to help you in passing the real exam of Foreign Service Institute

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 14 apr 2015 12:40

U reageert op een post van 7 jaar oud. Wat is hier het nut nog van?

KrisP
Berichten: 145

#6 , 14 apr 2015 13:00

Niet alleen een oude post maar ook een die veel onjuistheden en flagrante onwaarheden bevat.

Meeboo
Berichten: 1488

#7 , 14 apr 2015 13:05

om van de spelling en dt fouten nog maar te zwijgen

Terug naar “Weetjes”