verkoop van sigaretten

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

Re: verkoop van sigaretten

#31 , 16 mei 2017 16:49

Die mountainbiker kan voor het leven verlamd geraken door een stomme val en dan kost ie hopen....
Iedereen kan door een stomme val voor het leven verlamd geraken (bijvoorbeeld van de trap vallen thuis). Uiteraard moet die mountainbiker dan niet in de kou gelaten worden. Maar stel dat het hier om een mountainbiker gaat die iedere week zeer spectaculaire en levensgevaarlijke parcours wil rijden, denk je dan ook nog dat de maatschappij sowieso volledig moet opdraaien als hij uiteindelijk een serieus ongeval heeft, iets dat er sowieso wel zat aantekomen?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
kevertje
Berichten: 48

#32 , 17 mei 2017 09:01

Die mountainbiker kan voor het leven verlamd geraken door een stomme val en dan kost ie hopen....
Iedereen kan door een stomme val voor het leven verlamd geraken (bijvoorbeeld van de trap vallen thuis). Uiteraard moet die mountainbiker dan niet in de kou gelaten worden. Maar stel dat het hier om een mountainbiker gaat die iedere week zeer spectaculaire en levensgevaarlijke parcours wil rijden, denk je dan ook nog dat de maatschappij sowieso volledig moet opdraaien als hij uiteindelijk een serieus ongeval heeft, iets dat er sowieso wel zat aantekomen?
Je hebt daar misschien wel een punt, maar het zet de poort naar willekeur wagenwijd open. Want wie gaat bepalen of die mountainbiker al dan niet teveel risico heeft genomen? En wie beslist/bewijst of de ziekte die je krijgt gerelateerd is aan bepaalde slechte leefgewoontes?"
Before you judge me, make sure you're perfect!

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#33 , 18 mei 2017 10:00

Want wie gaat bepalen of die mountainbiker al dan niet teveel risico heeft genomen?
Da's inderdaad niet altijd zwart-wit. Voor de grijze gevallen zal een regeling moeten uitgewerkt worden. Maar ik denk dat voor het geval van mountainbikers die een ongeluk hebben, het in 95% van de gevallen "wit" zal zijn (dus een recreatieve fietser die geen onnodige risico's nam, en gewoon door pech ten val kwam).
En wie beslist/bewijst of de ziekte die je krijgt gerelateerd is aan bepaalde slechte leefgewoontes?"
Een dokter, zou ik zo denken... Wie beslist er of de premie van uw schuldsaldoverzekering al dan niet omhoog gaat bij bepaalde "aandoeningen"? Zelfde discussie, zou ik zeggen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Weetjes”