Stageplaats vinden

danijel
Topic Starter
Berichten: 19

Stageplaats vinden

#1 , 13 mar 2016 00:22

Dag iedereen

Ik wou jullie advies vragen. Ik heb een master diploma in de rechten en ben op zoek naar een stageplaats.
Ik weet dat er op de website van de orde van advocaten een lijst te vinden is van advocatenkantoren die stagiairs zoeken.
Op die lijst kan men nochtans niet veel kantoren vinden. Zijn er andere manieren om een stageplaats te vinden?

Heeft iemand meer ervaring op dat vlak?

Dank u

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Super0072
Berichten: 81
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 mar 2016 08:02

Ik zit niet in die sector,maar... :

- kantoren aanschrijven
- bevriende kantoren (kennissen,...) willen misschien wel een stagiair
- biedt jouw opleiding geen tips, contactadressen,... aan?

Weo
Berichten: 414
Juridisch actief: Ja

#3 , 16 mar 2016 17:33

Als ik op de website van de orde kijk, zie ik toch tientallen advocatenkantoren vermeld staan die op zoek zijn naar een staigair. http://advocaat.be/Page.aspx?genericid=23.

De "grotere" kantoren zullen meestal op hun website aangeven of ze al dan niet op zoek zijn naar een stagiair-advocaat.

Je kan zeker ook rechtstreeks een kantoor aanschrijven. Vertrek voor je zoektocht vanuit je interesse. In wat voor een kantoor wil je werken? BA, verzekeringsrecht, fiscaal recht, bouwrecht, familiaal recht, een beetje van alles, ... Schrijf dan een brief naar het kantoor met de vraag om eens op gesprek te komen. Leg uit waarom je net voor dat kantoor kiest (interesse voor de onderwerpen die ze behandelen). En dan hopen :-).

Reclame

jjcale
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 apr 2016 15:08

dit is een test bericht

Terug naar “Weetjes”