Landloperswet

J.F.K.
Topic Starter
Berichten: 5

Landloperswet

#1 , 11 nov 2005 12:48

Mijn moeder sprak tijdens mijn jeugd steeds over de landloperswet:

"Als ge geen 20 frank op zak hebt, wordt ge opgepakt door de politie voor ne landloper!"

Ik heb deze wet echter nog nergens teruggevonden, maar ik neem aan dat er iets van waar is... ik ging allessinds nooit de straat op zonder 20 frank op zak :D

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Saar

#2 , 11 nov 2005 14:37

Dat is de wet van 27 november 1891 "tot beteugeling van de landloperij en de bedelarij".

Die werd afgeschaft vanaf 1 maart 1993.

Ik vind die wet echter ook nergens op 't internet terug. Mijn mama zei me vroeger dat dat 50 frank was dat ge op zak moest hebben. Was de ideale aanleiding om mijn zondagsgeld te laten verhogen :lol:

Saar

Fons

#3 , 12 nov 2005 17:54

Sssssst .... ander onderwerp, graag. :(
Ik heb drie kinderen :?

Reclame

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#4 , 13 nov 2005 11:13

At Saar.

Is te vinden op juridat.be in Gearchiveerde versie nr 1.

Gast

#5 , 13 nov 2005 11:22

Dit doet me denken aan het thema van de principiele handelingsonbekwaamheid van minderjarigen. Dezen kunnen in principe immer niet gelden een koop-verkoop overeenkomst sluiten. Doch de rechtspraak aanvaardt dat een kind bijvoorbeeld op rechtsgeldige wijze een brood kan gaan kopen.
Een hele theorie hierrond, ook ivm benadeling enzo zal ik hier evenwel niet uit de doeken doen, wegens te ver leidend.

Gast

#6 , 13 nov 2005 11:23

Dit doet me denken aan het thema van de principiele handelingsonbekwaamheid van minderjarigen. Dezen kunnen in principe immer niet gelden een koop-verkoop overeenkomst sluiten. Doch de rechtspraak aanvaardt dat een kind bijvoorbeeld op rechtsgeldige wijze een brood kan gaan kopen.
Een hele theorie hierrond, ook ivm benadeling enzo zal ik hier evenwel niet uit de doeken doen, wegens te ver leidend.
Tja dat was ik dus, maar ik was vergeten in te loggen...

Bibendum
Berichten: 94

#7 , 13 nov 2005 11:24

Dit doet me denken aan het thema van de principiele handelingsonbekwaamheid van minderjarigen. Dezen kunnen in principe immer niet gelden een koop-verkoop overeenkomst sluiten. Doch de rechtspraak aanvaardt dat een kind bijvoorbeeld op rechtsgeldige wijze een brood kan gaan kopen.
Een hele theorie hierrond, ook ivm benadeling enzo zal ik hier evenwel niet uit de doeken doen, wegens te ver leidend.
Tja dat was ik dus, maar ik was vergeten in te loggen...
En al doende leert men blijkbaar want nogmaals idem fout... :oops:

webmaster
Beheerder
Berichten: 1146

#8 , 13 nov 2005 11:30

Een tipje: wanneer je je login-gegevens moet ingeven, vink dan de "Log me automatisch in bij elk bezoek"-knop aan. Dan hoef je ook niet telkens je login gegevens opnieuw in te geven.

Dat spaart een hoop tik-werk ?n frustraties :)

Bibendum
Berichten: 94

#9 , 13 nov 2005 12:13

Een tipje: wanneer je je login-gegevens moet ingeven, vink dan de "Log me automatisch in bij elk bezoek"-knop aan. Dan hoef je ook niet telkens je login gegevens opnieuw in te geven.

Dat spaart een hoop tik-werk ?n frustraties :)
Is bij deze geregeld :wink:

Ren
Berichten: 9
Locatie: Mechelen

#10 , 27 nov 2005 13:46

Zie mijn reactie op 'Landloperij'.

Terug naar “Weetjes”