Wasserette

Aegis
Topic Starter
Berichten: 3

Wasserette

#1 , 02 okt 2013 18:26

Hallo,

Als beginnend student boekhouden kan i kde hulp van ervaren personen op dit forum zeker gebruiken, zelf weet ik niet goed wat ik op deze vraag zou moeten antwoorden :

"Eén van uw klanten, een wasserette, heeft bij een groothandel in wasmachines 10 machines aangekocht. Al snel blijkt er iets mis te zijn met de thermostaat van de machines, waardoor zij wassen op een hogere temperatuur dan aangegeven (bv. op 90°C i.p.v. op 60°C). Als gevolg hiervan wordt uw klant geconfronteerd met schadeclaims van zijn klanten, die bovendien massaal wegblijven. In de algemene verkoopsvoorwaarden staat dat de verkoper niet aansprakelijk is voor verborgen gebreken die hij niet gekend heeft en nooit meer kan gehouden zijn dan tot terugbetaling van de koopprijs. Kan dit? Leg uitvoerig uit."

kan iemand mij hierbij helpen aub?
Bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
zertyx
Berichten: 216
Juridisch actief: Ja

#2 , 02 okt 2013 20:25

U stelt wel veel vragen op korte tijd en post deze dan ook nog dubbel.

Het lijkt mij niet de bedoeling dat het forum uw huiswerk maakt. Versta mij niet verkeerd, ik ben bereid om u op weg te zetten en commentaar te geven op uw redeneringen. Maar het lijkt mij in uw eigen belang dat u zelf over de vraagstukken nadenkt indien u wil slagen in uw opleiding.

Wat uw vraag betreft: zoek eens wat informatie op over productaansprakelijkheid en geldigheid van exoneratiebedingen. Zeg vervolgens wzt volgens u de oplossing is en dan kan de discussie volgen.

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 02 okt 2013 20:32

Een hint .... het zijn geen consumenten.

Reclame

tom008
Berichten: 4

#4 , 03 okt 2013 12:25

Deugelijk product..

Terug naar “Weetjes”