Ongeval

Aegis
Topic Starter
Berichten: 3

Ongeval

#1 , 02 okt 2013 18:21

Hallo,

Ik ben een beginnend student boekhouden en kan wel wat hulp gebruiken.
Onze prof stelde de vogende vraag:
"U komt met uw wagen op een kruispunt. Bij het oprijden van het kruispunt dient u uit te wijken voor een kind van 10 jaar. Hierdoor ramt u een verkeerslicht en heeft u schade aan uw wagen. Wie kan u aanspreken om uw schade te verhalen en welke elementen dien ik aan te tonen? Wat zou het verweer van de tegenpartij kunnen zijn?"

Zelf verwacht ik dat de men de familiale verzekering van de ouders van het kind kan aanspreken of zelfs helemaal niets, aangezien je als chauffeur wordt verwacht te kunnen stoppen voor de zwakke weggebruiker.
kan iemand mij hierbij helpen? Bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 02 okt 2013 18:29

Als dat kind op die plaats niet mocht lopen (bv.: was er wel een zebrapad, verkeerslichten, enz.?) en het een onvoorziene hindernis was dan kan men de ouders aanspreken. Niet hun familiale verzekering, die moeten ze eventueel zelf inschakelen.
Zoals gesteld is het nogal een domme vraag: over welk soort van kruispunt gaat het? Was er een snelheidsbeperking, aan een school?, enz.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Aegis
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 02 okt 2013 19:11

Dit is de vraag zoals de prof ze gesteld heeft, verder geen bijkomende informatie.
Deze is niet relevant zei hij.

Reclame

Turaki
Berichten: 6870

#4 , 02 okt 2013 19:27

Wie kan u aanspreken? De ouders van het kind.
Welke elementen moet u aantonen? dat het kind een onvoorziene hindernis vormde.