openbare verkoop van mijn naakte eigendom

pluwina
Topic Starter
Berichten: 11

openbare verkoop van mijn naakte eigendom

#1 , 01 okt 2013 17:19

Ik ben naakte eigenaar van een woning. Mijn grootmoeder is 86 jaar oud en vruchtgebruiker.
Mijn moeder is overleden en ik ben dus enige erfgenaam van mijn grootmoeder alsdus ook naakte eigenaar.
Mijn grootmoeder is dement en de woning moet dus verplicht openbaar verkocht worden.
Deze middag was de eerste zitdag. Voorlopig werd er 150000 euro geboden. Stel dat dit het bedrag wordt.
Op hoeveel kan ik dan als naakte eigenaar rekenen?? Ik betaalde +/- 9 jaar geleden al de erfenisrechten op het deel van mijn grootvader, die toen overleed.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mariette
Berichten: 2507

#2 , 01 okt 2013 19:34

Waarom zou die woning waarvan U naakte eigenaar bent openbaar moeten verkocht worden? Is uw grootmoeder voor 50% eigenaar? en U naakte eigenaar van de andere 50%?

Voor het bepalen van het percentage vruchtgebruik kan U o.a. de lijst van Ledoux raadplegen.
zie : http://www.gendec.be/fileadmin/files/ge ... 120604.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

op pagina 3 staan de omzettingspercentages voor vrouwen. De huidige rentevoet is lager dan de gemarkeerde 2.5% .

Reclame

Terug naar “Weetjes”