Ex gaat met kinderen inwonen bij ouder - is dit samenwonen?

egi
Topic Starter
Berichten: 2

Ex gaat met kinderen inwonen bij ouder - is dit samenwonen?

#1 , 01 sep 2013 15:10

Mijn ex en ik hebben 2 kinderen die 50% verblijven bij mij en haar. Omdat mijn ex na onze scheiding 50% is gaan werken kreeg ze het volledige kindergeld toegewezen en werd ik via rechtbank verplicht nog onderhoudsgeld voor de kinderen te betalen (dit los van het feit dat mijn ex en ik bruto bij 100% werken hetzelfde inkomen zouden hebben; de rechters waren altijd van oordeel dat het in het belang van de kinderen was dat mijn ex 50% ging werken).
Daarbovenop heeft mijn ex geregeld dat ik van 1 kind alle schoolrekeningen krijg en van het 2de kind krijg ik - als hij bij haar is - ook nog eens 50% van de rekeningen. Maar in mijn week betaalt mijn ex niets terug en betaal ik dus 100% van beide kinderen. Ik zou natuurlijk de poot stijver kunnen houden maar wie is dan de pineut: mijn kinderen. Dat doet niets af van het feit dat ik persoonlijk dit een zeer onrechtvaardige beslissing vind die door de rechters - tot in beroep - altijd gemotiveerd werd als "in het belang van de kinderen". Zelfs alle kosten die ik maak - zoals buitenschoolse opvang - kan ik niet fiscaal recupereren omdat het domicilie aan mijn ex toegewezen werd.
Mijn ex is nu sinds enige tijd gaan inwonen bij haar ouder die over een eigen inkomen beschikt. Geldt dit als samenwonen en dus een aanpassing van haar gezinssituatie of niet? Want onze wetgeving is zeer onduidelijk over dergelijke situatie en na 8 jaar elke spaarcent aan advocaat, rechtszaken en notarissen te geven heb ik een eindpunt bereikt.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding