HIJ 8jr9mnd cel +7jr erbij / ZIJ 1000euro/mnd+huisvesting

roderidder
Topic Starter
Berichten: 2946
Contacteer: Website

HIJ 8jr9mnd cel +7jr erbij / ZIJ 1000euro/mnd+huisvesting

#1 , 05 nov 2012 15:13

Wanneer zal dit ophouden? Waar ligt de grens en hoever mag de Staat deze verleggen?

Zeven jaar cel voor voortdurende ontvoering dochter

Utrecht , 30-10-2012


Een 45-jarige man uit Nieuwegein is opnieuw veroordeeld voor de voordurende ontvoering van zijn inmiddels 9-jarige dochter. De rechtbank heeft de man een gevangenisstraf opgelegd van 7 jaar. ... Eerder veroordeeld

In 2010 werd na cassatie door de Hoge Raad, een gevangenisstraf van 8 jaar en 9 maanden aan de man opgelegd voor het onttrekken van zijn dochter aan het gezag van de moeder ...

Band minder hecht

De rechtbank is van oordeel dat de man zich nog steeds schuldig maakt aan het ontrekken van het gezag van zijn minderjarige dochter. Nu de ontvoering al jaren voortduurt, worden de gevolgen voor de moeder en de dochter ook zwaarder. De moeder verkeert al jaren in onzekerheid of zij haar dochter ooit weer terug zal zien. Ook oordeelt de rechtbank dat het niet ondenkbeeldig is dat de band tussen moeder en dochter steeds minder hecht zal worden en dat dit mogelijk zelfs tot vervreemding tussen het meisje en haar moeder kan leiden. De rechtbank rekent dit de man zeer ernstig aan.

lees het vonnis en meer:

http://www.vaderinstituut.be/bijkomde-c ... van-7-jaar" onclick="window.open(this.href);return false;

om het een en het ander op een rij te zetten: naast moeders kunnen ook de vaders last hebben van misdadig gedrag

"Vader moet ex die dochtertje kidnapte onderhoudsgeld betalen

...Zijn ex werd in Turnhout al tot een gevangenisstraf van drie jaar veroordeeld voor parentale ontvoering.

... Maandag wordt G. opnieuw in de rechtbank verwacht om de juiste data van de repatriëring af te spreken. Het was de bedoeling dat vader en kind op voorhand weer langzaam aan mekaar zouden wennen met bezoekregelingen in Kaapstad. “Maar L.lapt die totaal aan haar laars. Ze vertikt het om naar Kaapstad te verhuizen met J., zoals de rechter haar drie weken geleden heeft opgelegd.”

Onderhoudsgeld voor ex

Hoewel het beroep van zijn ex verworpen werd, klonk G. gisteren allesbehalve euforisch. “J. wordt in België onmiddellijk onder toezicht van de jeugdrechter geplaatst, hoewel ik nooit een vinger naar mijn dochter heb uitgestoken. Het kan nog maanden duren vooraleer mijn familie die mij tijdens deze jarenlange strijd altijd financieel gesteund heeft, mijn dochter mag zien. De jeugdrechter zal beslissen wanneer de tijd rijp is. Voorts mag L. haar eisen blijven stellen. Zo komt zij mee naar België en zal ik haar appartement en 1000 euro onderhoudsgeld moeten betalen.”

bron: http://www.gva.be/nieuws/buitenland/aid ... talen.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Of de 45 jarige man uit Nieuwegein kortelings ook 1000 euro/maand + huur van een appartement zal krijgen van de moeder is mij op dit moment ongekend, maar er valt voor te vrezen.

RR

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Topic Starter
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#2 , 15 nov 2012 07:16

Is men al begonnen met inzicht dat men niet mag discrimireren op geslacht?
http://www.vaderinstituut.be/jaar-cel-v ... oon-aan-ex" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Jaar cel voor niet meegeven van zoon aan ex (De Standaard 8 november 2012)

"Omdat ze haar vijfjarig zoontje weigerde mee te geven aan haar ex-man, is een 28-jarige vrouw uit Diepenbeek door de Hasseltse rechter tot 12 maanden celstraf en een boete van 550 euro veroordeeld."


RR

Reclame

Terug naar “Weetjes”