vervanging van vervangster

plusi
Topic Starter
Berichten: 1

vervanging van vervangster

#1 , 30 aug 2012 11:35

Stel: A werkt bij mij en wordt zwanger. Ze stopt met werken en wordt vervangen door B. B heeft een vervangingscontract waarin A vermeld staat.
B wordt nu ook zwanger en wordt vervangen door C. Wat moet dan in het contract van C staan? Wie vervangt ze? A of B?

Kan er iemand mij helpen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 30 aug 2012 13:14

ze vervangt B, dus moet B vermeld staan. Als de arbeidsovereenkomst van B eindigt doordat A terugkeert, eindigt ook de vervanging van B, dus is de overeenkomst van C automatisch beëindigt.

Als je werkgever bent, kan je de situatie tegenover de werknemer zo duidelijk mogelijk maken door in de arbeidsovereenkomst bijkomstig te vermelden dat B zelf een vervanging is van A, zodat de werknemer duidelijk op de hoogte is. Deze facultatieve vermelding is een aanvulling zonder wettelijke waarde.

giserke
Berichten: 2434

#3 , 09 okt 2012 09:39

Ik denk niet dat dat haar veel interesseert wie ze vervangt.
Hoeveel haar loon is, zal haar wel meer interesseren. :wink:

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 09 okt 2012 09:43

Het is wél van belang wie haar vervangt, gezien de implicaties die dit heeft voor de duur van de arbeidsovereenkomst.

Terug naar “Weetjes”