Parental Awareness Day

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

Re: Parental Awareness Day

#16 , 26 apr 2012 17:19

1. Ik dekn dat je hier mis zit in je conclusies. Kinderen en ouders zijn respect aan elkaar verschuldigd, maar het kind heeft wél wettelijk het recht om, vanaf een bepaalde leeftijd, iemand niet te zien. Hij respecteert dan perfect de weg.

2. ik ga er NIET vanuit dat conflicten ophuden als je 1 ouder gaat demoniseren of dat 1 ouder per se de andere met rust moet laten. Ik wil echter enkel jouw gebruik van cijfers nuanceren die helemaal niet gaan over al dan niet slechte situatie van een eenoudergezin waarbij de andere geen contact meer heeft. Het is niet omdat één ouder geen contact kan krijgen met het kind, dat er effectief een probleem is dat verholpen moet worden. Het kan zijn dat dit een bewuste keuze is en in dat geval moet die andere ouder inderdaad dat kind met gerust laten. Dat recht heeft het kind ook.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Topic Starter
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#17 , 26 apr 2012 17:38

Ik wil echter enkel jouw gebruik van cijfers nuanceren die helemaal niet gaan over al dan niet slechte situatie van een eenoudergezin waarbij de andere geen contact meer heeft.
Een van de meest uitgesproken raporten: http://www.f4j.be/doc/pdf/020901_Experi ... _gezin.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Wel zelf heb ik mijn best gedaan om te antwoorden op je vragen.
Bovendien lees ik in de publicatie:
De resultaten: hoe beïnvloedt het vaderloze gezin volwassenen, kinderen en de samenleving?
Indirecte gevolgen, Selectieve gevolgen en Beleidsimplicaties

Als je stelt dat het geen antwoord is op je vraag dan ben ik de mening toegedaan dat het wel een antwoord is op je vraag en dat het wel resultaten weergeeft waarbij een eenoudergezin geen contact meer heeft met "de andere" en ja helaas is in dit rapport gekozen voor enkel kinderen en vaderrelaties op te lijsten die geen contact meer hebben.

Het zou een goede zaak zijn ook eens op te lijsten hoe slecht het voor een kind is om de moeder te moeten missen in de opvoeding.

RR
Laatst gewijzigd door roderidder op 27 apr 2012 00:28, 1 keer totaal gewijzigd.

roderidder
Topic Starter
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#18 , 26 apr 2012 17:52

Een kort overzicht zodat je niet het hele rapport of studie moet lezen die dat m.i. wel degelijk gaat over zo een situatie Of ze al dan niet slecht is laat ik aan Uw interpretatie over.
De statistische gevolgen voor kinderen die opgroeien zonder vader
90% van de thuisloze of weggelopen kinderen komen uit vaderloze gezinnen
80% van de verkrachters met verdrongen boosheid komen uit vaderloze gezinnen
60% van hervallen verkrachters groeiden op zonder vaders
71% van de zwangere tieners missen een vader
63% van zelfmoorden bij jongeren komen uit vaderloze gezinnen
85% van kinderen die gedragsstoornissen vertonen komen uit vaderloze gezinnen
90% van de opgroeiende brandstichters die herhaald brandstichten wonen alleen bij hun moeder
71% van de leerlingen die hun middelbare studies stopzetten komen uit vaderloze gezinnen
75% van de opgroeiende patiënten die aan drugsmisbruik lijden komen uit vaderloze gezinnen
70% van de jongeren die in staatsinstellingen geplaatst zijn hebben geen vader
85% van de jeugdigen in de gevangenissen groeiden op in een vaderloos gezin
75 % van de gevangenen groeiden op zonder vader
Vaderloze jongens en meisjes hebben tweemaal zoveel kans om hun middelbare school niet af te maken, hebben tweemaal zoveel kans om in de gevangenis te eindigen, hebben viermaal zoveel kans om hulp nodig te hebben voor emotionele problemen en gedragsproblemen

bron: http://harbpress.com/fm_wheresdaddy/Fatherless.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
90% of homeless and runaway children are from fatherless homes. [U.S. D.H.H.S., Bureau of the Census.] 80% of rapists motivated with displaced anger come from fatherless homes.;[Criminal Justice & Behavior, Vol 14, p. 403-26, 1978.] 60% of repeat rapists grew up without fathers.; Raymond A. Knight and Robert A. Prentky, "The Developmental Antecednts of Adult Adaptations of Rapist Sub-Types," Criminal Justice and Behavior, Vol 14, Dec., 1987, p 403-426. 71% of pregnant teenagers lack a father.; [US Dept. of Health & Human Services press release, Friday, March 26, 1999.] 63% of youth suicides are from fatherless homes. ; [US D.H.H.S., Bureau of the Census.] 85% of children who exhibit behavioral disorders come from fatherless homes.; [Center for Disease Control.] 90% of adolescent repeat arsonists live with only their mother.; [Wray Herbert, "Dousing the Kindlers," Psychology Today, January, 1985, p.28.] 71% of high school dropouts come from fatherless homes. ; [National Principals Association Report on the State of High Schools.] 75% of adolescent patients in chemical abuse canters come from fatherless homes. ; [Rainbows for all God`s Children.] 70% of juveniles in state operated institutions have no father.; [US Dept. of Justice, Special Report, Sept. 1988.] 85% of youths in prisons grew up in a fatherless home. ; [Fulton Co. Georgia jail populations, Texas Dept. of Corrections, 1992.] 75% of prisoners grew up without a father.; Daniel Amneus, The Garbage Generation, Alhambra, CA: Primrose Press, 1990. Fatherless boys and girls are: twice as likely to drop out of high school; twice as likely to end up in jail; four times more likely to need help for emotional or behavioral problems.; [US D.H.H.S. news release, March 26, 1999.] 43% of US children live without their father.; [US Department of Census.] . Two years after divorce, 51% of children in sole mother custody homes only see their father once or twice a year, or never. [Guidubaldi, 1989; Guidubaldi, 1988; Guidubaldi, Perry, & Nastasi, 1987.] 42% of fathers fail to see their children at all after divorce.; [Frank F. Furstenberg, Jr. and Christine Winguist Nord, "Parenting Apart," Journal of Marriage and the Family, vol 47, no. 4, November, 1985.] *Vertaling werd na verzoek gedaan door Ghislain Duchateau (http://www.goudi.be" onclick="window.open(this.href);return false;)


RR

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#19 , 26 apr 2012 21:55

Nee een kind moet de wet volgen het kind heeft helemaal geen recht om vb. gaan te lopen... vb. thuis of als een les bezig is of dat een minderjarige tegen de rechter zegt "ik wil geen van mijn ouders nog zien" dat de rechter dit moet respecteren.
hij heeft idd niet het recht om te gaan lopen, laat dat duidelijk zijn. Het niet-contact willen hebben met 1 ouder, wil niet zeggen dat je daarom mag weglopen van beide ouders.
Een van de meest uitgesproken raporten: http://www.f4j.be/doc/pdf/020901_Experi ... _gezin.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat staat je vrij om die cijfers of resultaten te betwisten, te nuanceren
in die link staat niet wat ik net als vraag heb.

ook je andere cijfers gaan totaal daar niet over. Stop met het publiceren van antwoorden op andere vragen als reactie op m'n posts. je mag natuurlijk posten wat je wil (allez, als het de andere regels volgt), maar daarmee beantwoord je m'n vragen totaal niet.

Ik wil weten in welke situaties het effectief een voordeel is gebleken om de ouder terug actief in het gezin te betrekken of niet. Ik wil niet weten dat een echtscheiding een dramatische invloed kan hebben, ...

Al je cijfers hierboven zeggen niks over echtscheidingen op zich. Enkel over vaderloze thuizen. Een thuis waar er geen ouders zijn is ook een vaderloze thuis. Een thuis waar de pa in de gevangenis zit ook (in de USA zit bvb 1 op 18 mannen in de gevangenis, terwijl slechts 1 op 89 vrouwen). Een thuis waarbij de pa bewust geen contact wil met de kinderen ook. Een thuis waarbij de vader doodgeschoten is ook, een thuis waarbij de vader de kinderen heeft geslagen én nog altijd gewelddadig is, ook. Dat zijn allemaal zaken waaraan je je waarschijnlijk NIET wil linken.

roderidder
Topic Starter
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#20 , 27 apr 2012 00:30

JPV schreef:
Ik wil echter enkel jouw gebruik van cijfers nuanceren die helemaal niet gaan over al dan niet slechte situatie van een eenoudergezin waarbij de andere geen contact meer heeft.
roderidder schreef:
Een van de meest uitgesproken raporten: http://www.f4j.be/doc/pdf/020901_Experi" onclick="window.open(this.href);return false; ... _gezin.pdf

Wel zelf heb ik mijn best gedaan om te antwoorden op je vragen.
Bovendien lees ik in de publicatie:
De resultaten: hoe beïnvloedt het vaderloze gezin volwassenen, kinderen en de samenleving?
Indirecte gevolgen, Selectieve gevolgen en Beleidsimplicaties

Als je stelt dat het geen antwoord is op je vraag dan ben ik de mening toegedaan dat het wel een antwoord is op je vraag en dat het wel resultaten weergeeft waarbij een eenoudergezin geen contact meer heeft met "de andere" en ja helaas is in dit rapport gekozen voor enkel kinderen en vaderrelaties op te lijsten die geen contact meer hebben.

Het zou een goede zaak zijn ook eens op te lijsten hoe slecht het voor een kind is om de moeder te moeten missen in de opvoeding.

Oeps... helaas is er tijdens het formuleren van dit antwoord wat fout gegaan en heb blijkbaar een bestaand antwoord van 17u38 vervangen door bovenstaande.

RR

roderidder
Topic Starter
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#21 , 27 apr 2012 00:44

Mocht het daar het gegeven/gewiste antwoord belang hebben kan het misschien terug wat opgebouwd worden.
enfin:

Welk voordeel... in welke situaties het effectief een voordeel is gebleken om de ouder terug actief in het gezin te betrekken of niet?

Onderzoek naar de specifieke vraag van het voordeel lijkt mij niet zo voor de hand liggend. Stel een ouder is een maand naar vb. naar hospitaal/gevangenis/buitenland/... gegaan. Welk voordeel heeft dat als die ouder terug in het gezin te betrekken? Goei vraag. De nadelen één ouder nl. de vader niet te betrekken in het (gebroken) gezin zijn als het ware opgelijst. Maar een oplijsten van de onderzochte effectieve voordelen van één ouder te weren uit de opvoeding is een ander.

Het bestaat wel hoor men weet dat in scheidingssiuaties met verlies van contact met 1 ouder dat dergelijke kinderen sneller taken gaan overnemen die ouders normaal doen, dus in vergelijking met andere kinderen sneller zelfstandig zijn ed. Wil men een kind beschermen tegen één van zijn ouders kan een ouder uit zijn gezag worden gezet. Gedacht wordt aan misbruik, mishandeling of verwaarlozing van het kind maar cijfers over dat aangetoonde effectieve voordeel terug een ouder te betrekken in de opvoeding...?
Allicht zijn er hier nog mensen die beter kunnen antwoorden op Uw vraag.

Verder is mij persoonlijk opgevallen als een ouder van een kerngezin om het leven is gekomen vb. door een auto ongeval dat vele jaren later het kind ook al herrinnert die niets meer van zijn ouder, je het kind snel pijn kan doen als je slecht praat over die ouder. Wil maar zeggen dat al dan niet slecht praten van 1 ouder over de andere ouder grote invloed kan hebben. verder ben ik de mening toegedaan dat er toch minstens een deel van dat effectieve voordeel reeds verwoord was en verwijs naar http://www.juridischforum.be/forum/view ... 30#p196830" onclick="window.open(this.href);return false;
Dus in die 77 cases vond de kinderpsychiater geen verbetering van de symptomen in die andere 22 vond de kinderpsychiater bij alle 22 het wel verdwijnen of milderen van de symptomen.

België
10.968 gedetineerde 10525 mannen en 443 vrouwen
100% = 96% mannen +4% vrouwen
U merkt dat de verhouding gedetineerde mannen/vrouwen in de VS anders is. Gevangenen kan je bezoeken zo herrinner ik mij dat een 15 jarige tweeling waarvan de vader opgesloten zat voor drugs de 2 tieners de zaak gewoon verder zetten onder instructies van papa. 2 dagen geleden nog stond het in de krant... Parket wil vader vervolgen op moordpoging van zijn 2 kinderen. Toen destijds greep de onderzoeksrechter in met een contactverbod dat inmiddels is opgeheven en er zijn nu 1.5 jaar na de feiten contacten tussen vader en kinderen voorzien.

RR

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#22 , 27 apr 2012 07:53

De resultaten: hoe beïnvloedt het vaderloze gezin volwassenen, kinderen en de samenleving?
Indirecte gevolgen, Selectieve gevolgen en Beleidsimplicaties

Als je stelt dat het geen antwoord is op je vraag dan ben ik de mening toegedaan dat het wel een antwoord is op je vraag en dat het wel resultaten weergeeft waarbij een eenoudergezin geen contact meer heeft met "de andere" en ja helaas is in dit rapport gekozen voor enkel kinderen en vaderrelaties op te lijsten die geen contact meer hebben.
dat is géén antwoord op m'n vraag, gezien ik niet wil weten of een eenoudergezin meer problemen kan/zal hebben (duh, tuurlijk is het logisch dat je gemiddeld een betere situatie zal hebben met 2 ouders dan met 1 ouder).

Wat ik wél wil weten is wat de gevolgen zijn van het opnieuw betrekken van de 'verloren' ouder in een situatie van een éénoudergezin. Hoeveel herenigingen zijn er mogelijk, in welke situaties is het totaal af te raden, wat zijn de gevolgen die kunnen ontstaan, wat de oorzaak is van het verlies van een kind, ...

Gelieve niet telkens terug te keren naar "het is beter om 2 ouders te hebben dan 1". Gemiddeld gezien zeker, maar dat was m'n discussiepunt niet.

Terug naar “Weetjes”