Rijk en toch verhoogde kinderbijslag?

Goldy
Topic Starter
Berichten: 1

Rijk en toch verhoogde kinderbijslag?

#1 , 27 jan 2012 12:39

Tja, raar maar waar; mijn ex is rijk, woont in een grote villa, vorige zomer hele tuin vernieuwd met verwarmd zwembad en jacuzzi enz... Al zijn hele leven krijgt hij een uitkering (heel af en toe eventjes gewerkt) en nu heeft hij t voor elkaar gekregen op ziekenkas te staan. Veel geld in de familie, veel vermogens,....nu krijgt hij zelfs verhoogde kinderbijslag voor onze 2 kinderen!! Omdat hij zogezegd een 'laag inkomen' heeft??? Hoe is dit mogelijk? Wordt er niet naar vermogens gekeken? Hoe kan iemand zijn hele leven profiteren en terwijl in een grote luxe leven? Kan ik daar iets aan doen, want hij probeert mij helemaal leeg te zuigen, terwijl wij een drukke job hebben, net een huisje gekocht en verbouwd,.....ik kan er echt niet bij dat dit mogelijk is :shock:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 27 jan 2012 12:47

Misschien eens doorgeven aan de staatssecretaris voor fraude bestrijding.
In zijn wetsvoorstel is er geloof ik ook een art dat men naar uiterlijke tekenen van rijkdom zou kijken.

patjebrussel
Berichten: 627

#3 , 28 jan 2012 16:59

In mijn omgeving zijn er ook zulke leeghangers die een en ander voor elkaar hebben gekregen. Veel acteerwerk,...
Niet teveel van aantrekken Goldy, want je maakt je daar ziek in. Ik ga je mijn situatie momenteel niet vertellen, hopelijk kan ik volgende week verhuizen, en daarmee is de kous af. Mijn geluk telt, zorg dat dat bij jou ook zo is, dat ze hun plan trekken met hun zwembad, maar daarmee kunnen ze nog niet zwemmen.

Reclame

Terug naar “Weetjes”