Arts moet onderhoudsgeld betalen voor ongewenst kind

roderidder
Topic Starter
Berichten: 2946
Contacteer: Website

Arts moet onderhoudsgeld betalen voor ongewenst kind

#1 , 04 feb 2007 00:01

Dit lijkt me vreemd

Wie heeft er meer van gehoord?

Arts moet onderhoudsgeld betalen voor ongewenst kind

Een gynaecoloog bij wie een vrouw toch zwanger werd na het inbrengen van een anticonceptie implantaat dient van de rechtbank onderhoudsgeld te betalen tot het kind 18 jaar is.
Reuters


RR

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jorre

#2 , 05 feb 2007 14:24

Hier vind je het hele relaas.

roderidder
Topic Starter
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#3 , 05 feb 2007 18:33

thx Jorre

Na wat zoekwerk heb ik er id wat meer over gevonden.
Het blijft een vreemde uitspraak voor me

btw Hoe heb je die link ingevoegd onder "hier"?


***

Als een vrouw na een mislukte sterilisatie zwanger wordt, dient de verantwoordelijke dokter in te staan voor de latere alimentatie van het kind, aldus de rechtbank.

Een Zwitserse arts moet een kind onderhoudsgeld betalen omdat hij een gevraagde sterilisatie niet had uitgevoerd. Dat oordeel heeft het Bundesgericht, het Zwitserse hooggerechtshof, in Lausanne geveld, zo is dinsdag bekendgemaakt.

De rechters dienden te oordelen over de zaak van een gezin in het kanton Wallis. De vrouw had beslist bij de geboorte van haar tweede kind door keizersnede tegelijk de eileiders te laten onderbreken. Deze ingreep werd echter vergeten. In 1997 werd de vrouw opnieuw zwanger en in januari 1998 werd haar derde dochter geboren. De vrouw eiste van het ziekenhuis schadevergoeding.
Het gerecht van het kanton Wallis kende haar in april 2005 in totaal 140.000 Zwitserse frank (ong. 90.000 euro) toe, waarvan 85.000 Zwitserse frank als onderhoudsgeld voor het kind. Het hooggerechtshof heeft de daartegen ingebrachte bezwaren nu eenstemmig afgewezen.

Reclame

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#4 , 05 feb 2007 19:16

thx Jorre

Na wat zoekwerk heb ik er id wat meer over gevonden.
Het blijft een vreemde uitspraak voor me

btw Hoe heb je die link ingevoegd onder "hier"?
[url=http://today.reuters.com/news/articlene ... SATION.xml] Hier[/url ]

Verwijder de spatie na Hier[/url ]

Terug naar “Weetjes”