Buur vraagt contactverbod na pesterijen

roderidder
Topic Starter
Berichten: 2946
Contacteer: Website

Buur vraagt contactverbod na pesterijen

#1 , 01 feb 2007 04:48

Buur vraagt contactverbod na pesterijen
bron nieuwsblad
RETIE - Een vader en zoon uit Retie moesten zich voor de strafrechter verantwoorden wegens het jarenlang pesten van hun buren. De vermeende slachtoffers vroegen de rechter om hun belagers een contactverbod op te leggen.

Een burenruzie in het centrum van Retie verhitte woensdag de gemoederen op de rechtbank in Turnhout. Al meer dan tien jaar zit er een haar in de boter tussen Josephus P. en zijn buur Petrus F. en diens vrouw. ,, Beter een goede buur dan een verre vriend, luidt een spreekwoord. Je zult Josephus P. maar als buur hebben'', zei openbare aanklager Peter Van der Flaas. ,,Tot in het absurde toe treitert hij zijn buren. Hij neemt zijn zoon mee op sleeptouw. Ik vorder een voorwaardelijke celstraf.''

In 2004 en 2005 werden tegen de familie P. zestien processen-verbaal opgemaakt.

,,Het gaat om belaging, scheldpartijen, stalking en het uitkieperen van de inhoud van de chemische toilet van zijn mobilhome in het rioolputje voor de deur van mijn cli?nten'', zei meester Ludwig Sol. ,,Ze lijden erg onder de terreur.''

De vermeende slachtoffers vroegen de rechter om een contactverbod in een zone van honderd meter rond hun woning. ,,Ze willen de familie P. niet meer horen of zien'', zei Sol. De raadsman vroeg een schadevergoeding van 7.500 euro.

Toiletpapier

Josephus P. en zijn zoon Stefan gebaarden van kromme haas. ,,We weten echt niet waarom we hier staan'', zeiden ze. Ze voerden aan dat Petrus F. vanuit zijn huis hun doen en laten filmde met een bewakingscamera. ,,Wie pest wie eigenlijk?'', vroegen ze zich af.

Hun advocaat vroeg het contactverbod af te wijzen. ,,Als mijn cli?nten een straal van 100 meter rond de woning van de klager niet meer mogen betreden, dan kunnen ze hun eigen huis niet meer in'', zei meester Erik Van der Vloet. ,,Is het de bedoeling dat ze het verkopen?''

Vader P. betwiste dat hij de inhoud van het toilet van zijn motorhome had leeggemaakt voor de deur van zijn buur. Petrus F. heeft de actie op video vastgelegd. Toen de politie ter plaatse kwam, vond ze enkel wat toiletpapier. ,,Misschien moeten we het papier onderwerpen aan een DNA-onderzoek'', merkte de rechter fijntjes op. Vonnis op 28 februari. (ima)

RR

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
subaru
Berichten: 90

#2 , 17 apr 2007 06:02

iets filmen zonder toelating is dat niet onwettelijk :?:

Nunkifrutzz
Berichten: 50

#3 , 09 jan 2009 15:49

Tja, vatbaar voor interpretatie natuurlijk, maar als je het zelf meemaakt is het al iets minder om te lachen.
Dit is bijna identiek aan wat ik meemaakte met onze buren, twee "vrienden" die het pand naast het onze huurden (ben zelf eigenaar).
Een van hen was ronduit agressief, smeerde uitwerpselen van zijn hond aan onze voordeur, en in de filter van onze wagen, scheldtirades met de regelmaat van de klok, schade in onze tuin, intimidatie, en tot 2 maal toe recht het ziekenhuis in geslagen. De andere was een slappeling die maar liet begaan.
Na dik twee jaar zijn ze godzijdank vertrokken, maar ik sukkel nog steeds met mijn knie, en mijn moeder hield er een serieus trauma aan over. Ze zouden bij de politie dergelijk tergend gedrag van buren (dat overigens bewezen kon worden) beter eens serieus beginnen nemen, maar dan denk ik ook dat je een korps nodig hebt dat niet enkel uit machismo's met tunnelvisie bestaat.
If only.....

Reclame

Terug naar “Weetjes”