Onmiddellijke inningen Politie

Amy1984
Topic Starter
Berichten: 95

Onmiddellijke inningen Politie

#1 , 28 sep 2011 15:56

Ben geflitst en moet een boete van 50 euro betalen. Dat werd me meegedeeld per brief. Die heb ik gewoon laten passeren, waarna ik een drietal weken later een tweede brief ontving waarin stond dat ik binnen de tien dagen moest betalen met voorstel tot onmiddellijke inning.

Als ik dat nu ook niet doe, staat erbij dat de strafrechtelijke procedure zal voortgezet worden. Wat houdt dit precies in? Iemand ervaring mee?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 28 sep 2011 16:04

Dan komt de zaak voor de politierechter, en zijn de kosten een veelvoud van wat nu wordt gevraagd.

ovan
Berichten: 322

#3 , 29 sep 2011 02:03

idd. 50 euro is een mooie "deal". Als u graag uit principe minstens het dubbele wilt betalen en een hele voormiddag wil spenderen, wachten op uw beurt, op de politierechtbank, dan moet je nu niet akkoord gaan met de 50 euro. Als je om financiële reden die 50 euro niet kunt betalen, vraag dan of je in verschillende keren kan betalen. Nee heb je, ja kun je krijgen.
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

Reclame

Amy1984
Topic Starter
Berichten: 95

#4 , 29 sep 2011 15:29

En dat allemaal voor zes per uur te hard.

Lanox
Berichten: 3522
Juridisch actief: Nee

#5 , 29 sep 2011 15:55

En dat allemaal voor zes per uur te hard.
inderdaad, onbegrijpelijk dat U niet gewoon 6 per uur trager reed, nietwaar.

Turaki
Berichten: 6870

#6 , 29 sep 2011 16:11

En dat allemaal voor zes per uur te hard.
Doe maar gerust 12 per uur, voor de toegepaste correctie, en waarschijnlijk reed u volgens uw snelheidsmeter nog zeker 6 per uur meer, dus voor zover u wist reed u waarschijnlijk zelfs bijna 20 per uur te snel. Dan maar moeten betalen voor 6 per uur meer is nog redelijk goedkoop.

Franciscus
Berichten: 38603

#7 , 29 sep 2011 19:25

Een OI zal in eenmaal moeten betaald worden denk ik

Lightning

#8 , 29 sep 2011 19:41

En dat allemaal voor zes per uur te hard.
Neem gerust de proef op de som. Tenzij u een geldige reden had om te snel te rijden, en geloof mij er zijn bitter weinig tot geen uitzonderingen in de wegcode voorzien, zal de rechter er voor die luttele 6 km/h een flink pak bovenop doen.

Terug naar “Weetjes”