Dronken het bed in?

Oude Belg
Berichten: 3192

Re: Dronken het bed in?

#16 , 13 dec 2011 21:39

Hij: gaan we iets drinken ?
zij: ja, ik heb hoofdpijn :lol:
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#17 , 27 dec 2011 21:39

Naar het schijnt zegt de letter van de wet dat het verboden is om met je eigen partner naar bed te gaan als die zat is, dat zou schending van de eerbaarheid/verkrachting zijn... Uitleg, iemand? :]
Hij: ik heb hoofdpijn
Zij: je bent nog dronken en maak dat je uit het bed bent of ik bel de polies

RR


We kunnen er eens ferm mee lachen maar weet dat door dronkenschap veel blijvende meserie kan ontstaan

ganapathi tantra
Berichten: 1340

#18 , 27 dec 2011 21:59

hij: schat ik heb te veel gedronken en mijn maag doet raar
zij: gebruik dan maar een condoom :mrgreen: :mrgreen:

en als ge in de context van de topic poepeloere zijt: zijt ge dan zat of sta je geil ? :mrgreen: :mrgreen:
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Reclame

Youri
Berichten: 5

#19 , 08 mar 2012 02:38

Dus als ik teveel gedronken heb en ik en mijn vrouw oefenen een potje babymaken, dan heeft zij mij verkracht?
Oeioei, morgen maar gelijk naar slachtofferhulp, dit word een aantal jaren therapie vrees ik :lol:

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#20 , 19 mar 2012 00:08

laten we met de hulpverlening en therapie beginnen: ja die vrees moeten we ernstig nemen

de reden: Nee zij kan U niet verkrachten, ook niet als U dronken bent.
zie *

Dus vergeet die techniek van woord tegen woord met "zei begon..."

RR

* ANTWERPEN - Een Belgische vrouw is vanmiddag vrijgesproken van verkrachting van een 23-jarige jongen met een verstandelijke beperking.
De Belgische wet stelt namelijk dat alleen degene die penetreert, een verkrachter kan zijn.
bron: http://www.telegraaf.nl/buitenland/9489 ... en___.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Asterx
Berichten: 155

#21 , 22 aug 2012 20:49

laten we met de hulpverlening en therapie beginnen: ja die vrees moeten we ernstig nemen

de reden: Nee zij kan U niet verkrachten, ook niet als U dronken bent.
zie *

Dus vergeet die techniek van woord tegen woord met "zei begon..."

RR

* ANTWERPEN - Een Belgische vrouw is vanmiddag vrijgesproken van verkrachting van een 23-jarige jongen met een verstandelijke beperking.
De Belgische wet stelt namelijk dat alleen degene die penetreert, een verkrachter kan zijn.
bron: http://www.telegraaf.nl/buitenland/9489 ... en___.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Een vrouw kan een man verkrachten, met enkele hulpmiddelen, zoals bv een bierflesje of iets anders in een sexuele opening te duwen tegen de zin van die persoon.

De vrouw in het artikel is immers vrijgesproken omdat de vrouw niets in de man had egstopt, maar de man iets in haar had gestopt, tegen zijn zin in!
Een grote lacune in de huidige wetggeving zo blijkt.

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#22 , 23 aug 2012 01:09

Art. 375. Verkrachting is elke daad van seksuele penetratie van welke aard en met welk middel ook, gepleegd op een persoon die daar niet in toestemt. Toestemming is er met name niet wanneer de daad is opgedrongen door middel van geweld, dwang of list of mogelijk is gemaakt door een onvolwaardigheid of een lichamelijk of een geestelijk gebrek van het slachtoffer.

in recht is alles interpreteerbaar, een oefening
Een vrouw duwt haar borst of een deel ervan in de mond van een baby. De baby is met die seksuele handeling (voor zover ik mij herriner als een vrouwenborst in mijn mond wordt geduwd waren dit m.i. telkens seksuele handelingen) niet erg opgezet en duwt de borst weg en sluit de mond. Men zou zelfs kunnen stellen dat baby's geestelijk gebrekkig zijn in die aard van dat het in een onvolwaardig groeiproces bevind

Eigenlijk is er iets in mij die zegt dat die wet in strijd is met het gelijkheidsbegindsel

RR

Ragnarok
Berichten: 54

#23 , 23 aug 2012 07:34

Art. 375. Verkrachting is elke daad van seksuele penetratie van welke aard en met welk middel ook, gepleegd op een persoon die daar niet in toestemt. Toestemming is er met name niet wanneer de daad is opgedrongen door middel van geweld, dwang of list of mogelijk is gemaakt door een onvolwaardigheid of een lichamelijk of een geestelijk gebrek van het slachtoffer.

in recht is alles interpreteerbaar, een oefening
Een vrouw duwt haar borst of een deel ervan in de mond van een baby. De baby is met die seksuele handeling (voor zover ik mij herriner als een vrouwenborst in mijn mond wordt geduwd waren dit m.i. telkens seksuele handelingen) niet erg opgezet en duwt de borst weg en sluit de mond. Men zou zelfs kunnen stellen dat baby's geestelijk gebrekkig zijn in die aard van dat het in een onvolwaardig groeiproces bevind

Eigenlijk is er iets in mij die zegt dat die wet in strijd is met het gelijkheidsbegindsel

RR
Kinderen laten verhongeren is ook strafbaar denk ik :mrgreen:

VDG2
Berichten: 785

#24 , 23 aug 2012 09:04

RR: in welk opzicht is dit in strijd met het gelijkheidabeginsel?

verinox
Berichten: 2

#25 , 31 aug 2012 02:19

Ach zo..dus de huwelyksnacht kan in feite aanzien worden als " verkrachting en schending van de eerbaarheid" want denk dat de meeste bruidpaartjes tegen dan toch al serieus wat alcohol binnen hebben ...en het hotel schenkt vaak ook n bruidsmand met fles champagne aan de kersverse bruid en bruidegom.. technisch gezien werken zy het dus in de hand dat meneer en mevrouw elkaar verkrachten??...stel je voor .. leg dat maar eens uit aan de rechter!! :lol:

Terug naar “Weetjes”