Dronken het bed in?

era
Topic Starter
Berichten: 9

Dronken het bed in?

#1 , 08 sep 2011 21:10

Naar het schijnt zegt de letter van de wet dat het verboden is om met je eigen partner naar bed te gaan als die zat is, dat zou schending van de eerbaarheid/verkrachting zijn... Uitleg, iemand? :]

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 08 sep 2011 21:14

Maar als je zelf zat bent mag dat wel?
bron: fabeltjeskrant
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

era
Topic Starter
Berichten: 9

#3 , 08 sep 2011 21:22

Geen idee of dat dan wel mag. Qua absurde wetten kan dat toch tellen... Vandaar dat ik het hier eens vraag, het lijkt me ook absurd maar als ik die absurde wetten in de US nalees, zou ik er toch niet van schrikken.

Reclame

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#4 , 08 sep 2011 23:38

Volgens de geest van de wet is dat inderdaad verboden, onmiddelijke uithuisplaatsing zal m.i. kunnen volgen.

bron: een gok > Big Brother, mijn vrouw, ...?

Stel (ja stel... ! ) je staat voor de strafrechter en je hoort de beschuldigingen "verkrachting,..."
zelf sluit ik niet uit dat als je zegt "ik weet van niets mevr/meneer de rechter, behalve dat ik poepeloere zat was" dat dit nog wel eens een basis kan zijn dat je kan worden vrijgesproken

Wie weet komt het nog op "Mythbusters", maar die aflevering moet nog wel worden opgenomen.

RR

ganapathi tantra
Berichten: 1340

#5 , 07 okt 2011 23:01

en als ge nu eens alletwee zat zijt ?
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#6 , 08 okt 2011 13:41

Als ge alletwee zat zijt, weten jullie in het beste geval geeneen van de twee nog dat het gebeurd is ...

;-)

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

tianneke
Berichten: 279

#7 , 08 okt 2011 19:28

... zie daar 9 maanden later de verrassing! :lol:

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#8 , 09 dec 2011 12:10

Naar het schijnt zegt de letter van de wet dat het verboden is om met je eigen partner naar bed te gaan als die zat is, dat zou schending van de eerbaarheid/verkrachting zijn... Uitleg, iemand? :]
:lol:

Oude Belg
Berichten: 3192

#9 , 09 dec 2011 12:24

Eerst laten blazen is veiliger.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#10 , 09 dec 2011 12:57

Stel (ja stel... ! ) je staat voor de strafrechter en je hoort de beschuldigingen "verkrachting,..."
zelf sluit ik niet uit dat als je zegt "ik weet van niets mevr/meneer de rechter, behalve dat ik poepeloere zat was" dat dit nog wel eens een basis kan zijn dat je kan worden vrijgesproken
het kan

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland ... zijn.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Luc B.
Berichten: 6

#11 , 11 dec 2011 12:51

Ge moet gewoon bewijzen dat ge te zat waart om nog iemand te kunnen verkrachten.....-:)))

ganapathi tantra
Berichten: 1340

#12 , 11 dec 2011 23:19

Eerst laten blazen is veiliger.
you mean a blowjob ? :mrgreen:
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Oude Belg
Berichten: 3192

#13 , 12 dec 2011 02:32

Eerst laten blazen is veiliger.
you mean a blowjob ? :mrgreen:
Better be safe than sorry :twisted: :lol:
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

eylis
Berichten: 8842

#14 , 12 dec 2011 09:01

screenplay:
die dag voor de rechter:

zij: edelachtbare mijn partner heeft mijn eerbaarheid geschonden, hij heeft mij gemeenschap met mij gehad toen ik dronken was.
hij: edelachtbare, ik moet toegeven wij haden enkele glaasjes genuttigd en mijn partner was vrolijk en opgetogen. Maar ik moet zeggen dat deze gemeenschap biezonder aangenaam verlopen is voor ons beiden. Ik had niet de indruk dat mijn partner hier onbewust of tegen haar zin deel aan nam. In tegendeel, ik heb mogen waarnenemen dat zij hier zeer van genoten heeft.
ik neem deze wet zeer ernstig. Ik ben afgegaan op uiterlijke kenteken om te beoordelen of mijn vrouw dronken was; En dat was mijns insziens niet het geval. zij liep in een rechte lijn. Kijk helder uit haar ogern. Maar was dus best vrolijk. Ik heb op mijn nachtkastje géén blaaszakje liggen om haar promille vast te stellen. Het zou tamelijk ver leiden dat ik telkenmale wij overgaan tot de geslachtsdaad eerst even de ademtest moeten afnelmen? Dat zou ook niet heel bevorderlijk zijn voor de ambiance en intimiteit.
En dan nog een pertinente vraag waarop ik in deze wet geen éénduidig antwoord op vind: hoeveel promille is de grens voor geslachtsgemeenschap? Dezelfde als bij autorijden? Is er een totale alcoholnultolerantie voor geslachtsgemeenschap? In dat geval vermeld ik u graag dat vorige week ik zéér vrolijk van een feestje terugkwam (ik had 5 glazen wijn gedronken) en mijn vrouw heeft avances gemaakt waar ik in een roes op inging. Ik ga er van uit dat zij ook mijn eerbaarheid heeft geschonden.
:-)

ganapathi tantra
Berichten: 1340

#15 , 13 dec 2011 20:42

Hij: gaan we iets drinken ?
zij: neen ik heb hoofdpijn

:mrgreen: :mrgreen:
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Terug naar “Weetjes”