IP ADRES

Mariette
Topic Starter
Berichten: 2507

IP ADRES

#1 , 05 sep 2010 17:36

Hoe geraak je aan een nieuw IP adres in feite?

Moet je dan van provider veranderen? (vb van Telenet naar Belgacom, en desnoods terug als je een nieuw IP adres nodig hebt) of zijn er nog andere mogelijkheden?

Het vervelende is dat sommige huisgenoten (op hetzelfde IP adres) toegang geweigerd worden vb. tot sommige forae omdat iemand anders een IP ban heeft opgelopen.

Zijn er juridische richtlijnen voor zo'n IP ban? of hoe is het daarmee gesteld in feite? Het is tamelijk rigoureus dat een bepaalde actie van een huisgenoot kan leiden tot een totaal toegangsverbod aan een mede-gebruiker, zodat die laatste dan bij de buren moet gaan inloggen om een forumbericht te kunnen posten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 05 sep 2010 19:35

Heb dat ook voor. Toen ik vorig jaar een kritische opmerking maakte op het forum van "De Phaffs" ivm hun belastingsontduiking, werd ik LEVENSLANG verbannen van hun forum. Blijkbaar worden hier alleen maar mensen op toegelaten die met hun dwepen.

Rebel-with-a-cause
Berichten: 1216

#3 , 05 sep 2010 20:33

Hoe geraak je aan een nieuw IP adres in feite.
Als je je modem een tijdje uitschakelt, dan krijg je bij het herinschakelen een nieuw ip-adres.
Dit komt omdat de meeste providers met dynamische adressen werken.

Reclame

Mariette
Topic Starter
Berichten: 2507

#4 , 05 sep 2010 21:40

dat uitschakelen is een truukje dat me al dikwijls werd aangeraden, maar het brengt geen soelaas.
tenzij ik het gedurende een heel verlof of zo zou moeten doen?
maar één nachtje is in ieder geval niet voldoende.

Vandebos
Berichten: 16087

#5 , 05 sep 2010 22:03

48 uur is een minimum. (kwestie van licentie te laten vervallen en door een ander te laten opnemen)

Indien je mac is geblokkeerd helpt dit echter niet.

Vandebos
Berichten: 16087

#6 , 05 sep 2010 22:04

Heb dat ook voor. Toen ik vorig jaar een kritische opmerking maakte op het forum van "De Phaffs" ivm hun belastingsontduiking, werd ik LEVENSLANG verbannen van hun forum. Blijkbaar worden hier alleen maar mensen op toegelaten die met hun dwepen.
Dat kan alleen maar ppsitief zijn ... :mrgreen:

digits
Berichten: 224

#7 , 06 sep 2010 00:29

48 uur is een minimum. (kwestie van licentie te laten vervallen en door een ander te laten opnemen)

Indien je mac is geblokkeerd helpt dit echter niet.
Hoezo ? Je MAC adres is toch enkel bekend binnen je subnet ? Een willekeurige website kan toch nooit het MAC adres gekoppeld aan een IP achterhalen ? er kunnen namelijk meerdere mac adressen op 1 ip zitten... :?:

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#8 , 06 sep 2010 16:11

48 uur is een minimum. (kwestie van licentie te laten vervallen en door een ander te laten opnemen)

Indien je mac is geblokkeerd helpt dit echter niet.
Hoezo ? Je MAC adres is toch enkel bekend binnen je subnet ? Een willekeurige website kan toch nooit het MAC adres gekoppeld aan een IP achterhalen ? er kunnen namelijk meerdere mac adressen op 1 ip zitten... :?:
ook de router heeft een mac-adres :)

Vandebos
Berichten: 16087

#9 , 06 sep 2010 16:47

Digits heeft wel gelijk in die zin dat een mac adres niet verder reist dan de volgende router. Vandaar wordt het mac adres van deze router genomen tot de volgende hop...

wat je eventueel kan doen (maar veel hangt af van de dhcp policy van je provider):

- start pc op;

- maak (indien nog nodig) een internet connectie;

- ga naar "start" klik op "uitvoeren" en geef "cmd" (of in oude systemen "command") in. druk op enter;

- in het dos scherm geef je nu "ipconfig /release" in en druk op enter;

- sluit je pc af;

- verwijder zowel uit je pc als uit je modem/router de stroomkabel en telefoonkabel;

- wacht minstens 8 uur.

aanhalingstekens weglaten aub.

Mariette
Topic Starter
Berichten: 2507

#10 , 06 sep 2010 17:45

ik zal het binnenkort allemaal eens proberen.

thx.

Gehenna
Berichten: 43

#11 , 26 apr 2011 16:43

Ik heb dat probleem ook gehad en na een mail naar de verantwoordelijke waar ik de nodige uitleg, nicknames en logins verklaarde kon ik terug op die site.

kerremelk
Berichten: 7
Locatie: Eeklo

#12 , 07 aug 2012 21:38

technologie in een notedop.
UI ;unique indentifier = combinatie van hardware in machine en installatie waarin dit zich bevind) (zal normaliter veranderen indien van slot verhuisd wordt, of zelfs bij herinstallatie van operating system.)
er zit date stamp in, hardware type, vendor type, firmware gegevens, zoiets als wat geregistreerd wordt voor -maar- 10 van de gecheckte combinaties die bij activatie van windows gecontrollerd worden.
(CPU, moederbord chipset, beeldkaart, hard disk UI+format date... etc)
MAC; ieder NIC (network interface card) heeft een unieke MAC meegekregen bij productie, en die heeft tijdens installatie op de machine een UI gekregen, maar, het MAC zelf can gecloned worden zodat router de getoonde MAC copieerd. Edoch, NIET het UI, want dat wordt gegenereerd) )
Een MAC kan derhalve niet exclusief leiden tot koppeling met een IP.

edit..En dat is een probleem, denk ik.. een MAC kan ook ingetyped worden. (in router, manual MAC designation ipv gebruik van clone button)

bvb, meerdere voorvallen waar een DNS fout optreedt bij telenet gebruikers, en als de laptop (of desktop) op een andere locatie getest wordt, geen DNS probleem. Alsook, een ander toestel maakt probleemloos verbinding door dedoor telenet geleverde installatie (modem (die een MAC heeft) en telenet switch (die ook een MAC heeft) waarbij de huidege consensus is dat de switch MAC+machine MAC gebanned wordt to de DNS service.. Ikzelf reeds meerdere keren gezien, en door de switch te vervangen door andere (of door router) kon thuisgebruiker weer normaal surfen.

FORUM software.
Op IP bannen is extreem, en kan grote groepen toegang tot forum ontzeggen.
Het door een site (bvb, forum) getoonde IP kan bvb geen onderscheid maken als ik nu thuis zit of bui een buurman, omdat we in dezelfde LOOP (lus) zitten, en ons lokaal IP dan nog niet zegt waar we eigenlijk zitten (kan mechelen, maldegem, gent, naargelang de HUB die op dat moment ons bedient. (de HUBs hebben bij mijn weten allemaar een proxy server (die je niet moet instellen.. en beter van niet als je het wil proberen), en zodoende kunnen ISP (internet service providers) uw echt IP eigenlijkt maskeren.

OP IP bannen in forum software is ook niet effectief tegen spoofers en spammers. (soms contraproductief.. ongewilde bans)
Er zijn immers anoniem surfen services bij de vleet. (en nog steeds veel te veel gehackte servers)


De UI, kan, en daar is een goede legale reden voor, niet gespoofed worden. (niet proberen veranderen in registry, machine zal bijna zeker crachen)
het kan enkel veranderen door ander hardware te plaatsen, en/of herinstalleren.

Virtuele machines draaien in een HOST, zo maak u geen illusies.

met vriendelijke groet, Jaak.
(voormalig zeer actief admin en moderator in diverse forae)
Een DNS probleem is het als het, zoals de DNS service problemen op telenet (modem MAC+switch+machien MAC) aan een firmware of software probleem ligt. (door de door de ISP geleverde systemen).. en in alle gevallen die ik verhielp lag het NIET aand DNS spoofer malware, omdat veranderen van router dan geen effect had gehad.. (een FBI server heeft maandenlang DNS service redirects onderschept)

sorry voor de edit, Jaak.
met vriendelijke groet, Jaak.
Een vraag stellen is een niet zo makkelijke kunst, en kennis delen leidt tot betere vragen.

Asterx
Berichten: 155

#13 , 22 aug 2012 20:37

Of je surft via een webpagina zelf?

http://www.anoniemsurfen.org" onclick="window.open(this.href);return false; , vervolgens vul je daar de url in van de te bezoeken website.

wat je ook kan doen is,
cookies verwijderen, via een proxy ip surfen, die kan je vinden op sites zoals o.a. proxymania.

Iemand levenslang bannen van een website kan niet, slecht eventueel voor enkele minuten. Een nickname daarintegen kan je levenslang bannen,
maar registreren duurt ook maar even, wel met een ander e-mail dan het gebande account.

Simpelste weg om anoniem over het web te surfen is eerstgenoemde manier.

jinan
Berichten: 107

#14 , 23 aug 2012 03:42

Asterx, maar dan kan je je niet registreren op een forum.
Ik ben ook gebanned van een forum (zonder uitleg te krijgen trouwens) en ik kan uiteraard via proxy wel lezen op dat forum, alleen heb ik tot bepaalde delen dan geen toegang omdat ik niet geregistreerd ben (en ik kan niet registreren omdat ik ....LOL)

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#15 , 23 aug 2012 09:34

Ooit al van TOR gehoord? Eens opzoeken. Werkt vrij goed.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Weetjes”