IP ADRES

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

Re: IP ADRES

#31 , 19 aug 2013 10:46

Luc, ik raad u aan om even op te zoeken hoe het TOR-principe werkt, want aan bovenstaande post te zien, vrees ik dat u dit niet helemaal door hebt...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden
Berichten: 2810

#32 , 19 aug 2013 22:23

Tom leg het even uit, indien je wilt, wellicht kan uw uitleg ons dan allen overtuigen.
Alsook ons met verstomming slaan, waarom Internet; TOR nog niet tot standaard protocol heeft uitgeroepen.
Handige documenten voor Personenrecht

Vandebos
Berichten: 16087

#33 , 20 aug 2013 01:53

Ter informatie: tor is niet veilig vanwege het feit dat iedereen exit nodes kan opzetten en aldus de informatiestroom op die exit node voor encryptie kan volgen. Er wordt bij mijn weten gewerkt aan een oplossing.

Als je echt veilig wilt werken heb je een bijkomende vpn dienst nodig. Er zijn proxy services die dit aanbieden zonder datasnelheidsverlies voor een € 60/jaar. Als je dan vervolgen gebruikt maakt van Tor ben je echt veilig...

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#34 , 20 aug 2013 08:39

Tom leg het even uit, indien je wilt, wellicht kan uw uitleg ons dan allen overtuigen.
Overtuigen van wat?
Alsook ons met verstomming slaan, waarom Internet; TOR nog niet tot standaard protocol heeft uitgeroepen.
"Internet" kan weinig uitroepen tot standaard, hoor. "Internet" is een begrip, geen organisatie / bedrijf / weet ik veel wat. Waarom TOR nog geen standaard is? Omdat het, buiten anonimiteit garanderen, geen enkele meerwaarde heeft. In tegendeel, het is pokketraag en onbruikbaar voor normaal surfgedrag.

Hoe werkt het? TOR (The Onion Router) werkt als een ajuin: dataverkerkeer passeert verschillende "schillen". Die schillen zijn willekeurige computers die als Onion Server dienen. Het dataverkeer gaat van schil tot schil, en de schil waar de data toekomt weet enkel van welke vorige schil de data komt en naar welke volgende schil de data moet. De uiteindelijke "exit node" (buitenste schil) heeft dus geen flauw idee vanwaar de data komt. Omdat de route die de data volgt ook volledig willekeurig is en de volgende keer volledig anders zal zijn, is tracering onmogelijk.

Maar zoals Vandebos zegt: als de data die over het TOR netwerk passeert niet geëncrypteerd is, kan iedere node dit in principe onderscheppen. Je weet dus niet van waar de data komt, maar kent wel de inhoud.

Dus om op uw uitspraken terug te komen:
Ik vrees dat Tor zelf toch een administratie zal moeten voeren om één en ander mogelijk te maken.
Tor is geen bedrijf of organisatie maar een technologie. Een technologie kan geen administratie voeren. Uw uitspraak is een beetje als zeggen: "De boekhouding van de electriciteit in België is niet in orde."
vroeg of laat zullen websites ook de met Tor- meewerkende servers afblokken
Dan zouden websites iedereen die ooit een TOR client geïnstalleerd had en deze als node liet fungeren, gaan blokken? Op basis waarvan? Een PC draagt echt geen label "Ik ben een TOR-node!!!". Voor hetzelfde geld post ik dit bericht ook via een TOR node, maar de beheerders van juridischforum.be gaan dit niet kunnen achterhalen. Op basis waarvan?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

lucgescheiden
Berichten: 2810

#35 , 21 aug 2013 00:05

Waar datacommunicatie nu eenmaal bestaat uit lagen, leert u uitleg mij weinig bij, sorry Tom.

Maar u zal wellicht gelijk hebben dat het pokketraag is en ook nog eens onbruikbaar is voor normaal surfgedrag, leg daar nog een extra
VPN encryptie en u kan rustig de vaat gaan doen alvorens uw spam op de website staat....
Of poster daar op zit te wachten? Ik denk het niet, en dat is het punt dat ik wenste te stellen.

Voor die 65 euro heeft ze mss al een alternatief voor haar huidige provider die
meer inzet betoont voor de privacy van de klant, en mogelijk een pak sneller is....(?)
Handige documenten voor Personenrecht

Vandebos
Berichten: 16087

#36 , 21 aug 2013 01:26

Welk gedeelte van 'zonder datasnelheidsverlies' heb je niet begrepen?

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#37 , 21 aug 2013 10:36

Waar datacommunicatie nu eenmaal bestaat uit lagen, leert u uitleg mij weinig bij, sorry Tom.
U hebt mijn uitleg niet volledig begrepen, blijkbaar. Gewone datacommunicatie is helemaal NIET te vergelijken met het Onion principe. Ik raad u aan zelf wat meer opzoekingswerk te verrichten en toch te proberen effectief wat bij te leren.
Maar u zal wellicht gelijk hebben dat het pokketraag is en ook nog eens onbruikbaar is voor normaal surfgedrag,
Waarom zou je via TOR willen werken als je NORMAAL surfgedrag vertoont? TOR is er net om op internet zaken te doen die buiten het normale vallen. Dan speelt snelheid weinig rol.
leg daar nog een extra VPN encryptie en u kan rustig de vaat gaan doen alvorens uw spam op de website staat....
Zoals Vandebos stelt: een goeie VPN verbinding zou zo goed als geen vertraging mogen opleveren.
Ik denk het niet, en dat is het punt dat ik wenste te stellen.
Ik begrijp eigenlijk niet goed wat uw punt is.
Voor die 65 euro heeft ze mss al een alternatief voor haar huidige provider die
meer inzet betoont voor de privacy van de klant, en mogelijk een pak sneller is....(?)
Hèh? Dus het feit dat een provider je niet om de haverklap een ander IP adres toekent, is volgens jou een tegen dat ze geen inzet betonen voor de privacy van de klant? ... Vreemde hersenkronkels...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

lucgescheiden
Berichten: 2810

#38 , 21 aug 2013 19:51

De oorspronkelijke vraag van poster was: 'Hoe geraak je aan een nieuw IP adres in feite?'
Vervolgens steekt TOR hier de kop op, als zijnde DE oplossing.
Ik maakte het punt dat dit geen oplossing is.
U onderschrijft dit met uw Aalsterse benadering, om vervolgens de draad kwijt te raken.... ?
Handige documenten voor Personenrecht

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#39 , 22 aug 2013 08:55

De oorspronkelijke vraag van poster was: 'Hoe geraak je aan een nieuw IP adres in feite?'
Vervolgens steekt TOR hier de kop op, als zijnde DE oplossing.
Ik maakte het punt dat dit geen oplossing is.
U onderschrijft dit met uw Aalsterse benadering, om vervolgens de draad kwijt te raken.... ?
Ik ben niet van Aalst, hoor. Of is "Aalsterse benadering" een uitdrukking die ik nog niet ken?

Ik heb er uw posts nog eens op nagelezen. Maar als ik uitspraken als deze tegenkom:
En u denkt dat men Tor uitgevonden heeft voor de mooie ogen van de ongekende klant? Komkom!
Je mag deze IP-adressen dan wel afschermen met een extra laag als Tor, doch
de oprichters van deze laag zijn door u evenmin gekend.
En over VPN:
(Maar zonder het te testen, durf ik u reeds te verzekeren dat: gezien de benodigde versleuteling, uw 'surf-snelheid' serieus zal afnemen.
...ga ik niet meer de moeite doen te reageren. Sorry...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#40 , 23 aug 2013 07:07

En ik denk dat daarmee genoeg gezegd is.

Terug naar “Weetjes”