IP ADRES

MissChilli
Berichten: 63

Re: IP ADRES

#16 , 14 sep 2012 19:03

Deepweb business.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
nathanclothes
Berichten: 8

#17 , 07 feb 2013 19:09

48 uur is een minimum. (kwestie van licentie te laten vervallen en door een ander te laten opnemen)

Indien je mac is geblokkeerd helpt dit echter niet.
Je MAC komt heus niet aan bij een willekeurige webserver op het net hoor :-)

(Het Media Access Control Address van je netwerkkaart is alleen gekend door jou, en telenet (in het beste geval))

lucgescheiden
Berichten: 2810

#18 , 10 feb 2013 16:38

U kan de UI ook software-matig overschrijven, zonder dit enige schade toebrengt aan het actuele OS.

Enerzijds zal uw pc niet langer heimelijk te herkennen vallen, maar
anderzijds valt hij ook niet langer te traceren in geval van diefstal...

Waar de software leveranciers van telefoon-providers reeds jaren worden verplicht om
'handigheden' in te bouwen ten voordele van politie en overheden,
is het me tot op heden niet duidelijk of dit eveneens een verplichting is van bijvoorbeeld Microsoft.
Handige documenten voor Personenrecht

Reclame

Vandebos
Berichten: 16087

#19 , 10 feb 2013 20:01

COFFEE

zoek maar eens op...

lucgescheiden
Berichten: 2810

#20 , 10 feb 2013 22:43

Wat ik onder COFFEE kan terugvinden is software die voorkomt dat uw pc in standby gaat wanneer u bv met een download bezig bent.

Van software die detecteert welke machine en operating system er aan de andere kant zit zijn er tal van programma's.
In de meeste gevallen worden echter: de protocollen waarop deze programma's zich baseren, uitgeschakeld door uw provider,
of worden binnenkomende aanvragen afgeblokt door een simpel tuin-en-keuken-home-router.

Bedrijven als Microsoft die zelf uw UI berekenen zijn; volgens sommigen, echter evengoed in staat om
dit cijfer materiaal terug om te rekenen naar de originele gegevens.
Daardoor zou uw UI als tracking werken... van niet alleen uw naam en licentie-nummers maar tevens van alle gegevens
die kerremelk opsomde, oplevert.

Waar uw OS-nummer en het serienummer van uw pc reeds in het bezit zijn, via uw garantiebewijs...
Handige documenten voor Personenrecht

giserke
Berichten: 2434

#21 , 16 apr 2013 09:38

Idd, Tor is de beste keuze.

lucgescheiden
Berichten: 2810

#22 , 18 apr 2013 21:38

Idd te vergelijken met een aangetekende zending zonder afzender, al
kan je jezelf daarbij de vraag stellen waarom je dient te betalen om je mening te mogen uiten.
In de trend van; wie geld heeft mag wat meer uitkomen voor zijn mening dan anderen...
Handige documenten voor Personenrecht

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#23 , 19 apr 2013 08:49

lucgescheiden, hebt u het over Tor? Voor zover ik weet is dit gratis, hoor (tenzij dit onlangs veranderd is?)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

lucgescheiden
Berichten: 2810

#24 , 19 apr 2013 20:22

De meeste IT-zaken waren in oorsprong gratis!
Heden hebt u de keuze: ofwel betaald U, ofwel betaalt de adverteerder die u ongevraagd mag spammen.

En u denkt dat men Tor uitgevonden heeft voor de mooie ogen van de ongekende klant? Komkom!
Laatst gewijzigd door lucgescheiden op 16 aug 2013 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Handige documenten voor Personenrecht

giserke
Berichten: 2434

#25 , 21 apr 2013 12:42

@Luc, er zijn nog altijd mensen die andere belangen hebben in anoniem surft, zonder commerciële bedoelingen te hebben.
Zoals Journalisten in China enzo...
Te vergelijken met Linux.

lucgescheiden
Berichten: 2810

#26 , 21 apr 2013 23:48

Anoniem surfen bestaat niet, het surfen wordt mogelijk gemaakt doormiddel IP-adressen.
Die leiden uw berichten van daar naar ginder en weer terug.
Je mag deze IP-adressen dan wel afschermen met een extra laag als Tor, doch
de oprichters van deze laag zijn door u evenmin gekend.
Mocht één der mede-oprichters toevallig de Chinese overheid zijn, dan zijn uw journalisten vroeg of laat uiteraard de klos
Handige documenten voor Personenrecht

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#27 , 22 apr 2013 06:58

ik denk dat je het principe van Tor niet goed verstaat, lucgescheiden. Lees eerst eens dit: https://www.torproject.org/about/overview.html.en" onclick="window.open(this.href);return false;

lucgescheiden
Berichten: 2810

#28 , 22 apr 2013 20:02

Bedankt voor de overview, ik meen te begrijpen dat er VPN verbindingen worden opgezet, te
vergelijken met een stalen buis die van punt A naar punt B loopt en waardoor uw data wordt doorgezonden.
(Maar zonder het te testen, durf ik u reeds te verzekeren dat: gezien de benodigde versleuteling, uw 'surf-snelheid' serieus zal afnemen.)
Of dat voor de modale gebruiker opweegt tegen wat hij/zij beoogt is nog maar de vraag.
Anderzijds vraag ik me af hoe ik me op die wijze zou kunnen verbinden met een website die niet voorzien is van deze versleuteling?
Mijn inziens stopt u stalen buis dan ergens, terwijl uw berichtje toch: onversleuteld verder 'kruipt'.
Ook de Chinese journalisten zouden wel eens beter af kunnen zijn zonder dergelijke 'beveiliging',
immers wanneer u (als netwerkbeheerder) telkens een stalen buis (VPN) in uw living ziet verschijnen, die uw
eigen levensruimte (netwerkcapaciteit) beperkt of zelfs onmogelijk maakt, dan denk ik dat u zeer snel gaat zoeken
naar wie deze buis steeds trekt, zoniet zal u de slijpmolen hanteren vrees ik.
Handige documenten voor Personenrecht

svennd
Berichten: 433
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website

#29 , 14 aug 2013 15:07

...
Spijtig genoeg zijn je metaforen hier niet correct; Het is niet mogelijk om te bepalen wie de verzender of ontvanger is voor een 3de partij op Tor alsook voor de ontvanger is dat niet mogelijk; De verbinding valt niet meer op dan de versleutelde verbinding met bijvoorbeeld een e-mail provider of je bank; De snelheid is natuurlijk een stuk lager, maar gezien het meestal gaat over websites (1-100kb, bestanden per klik) is dat niet storend of merkbaar;

De meewerkende servers hebben inderdaad software nodig, maar de eindbestemming niet. Dus in het compleet achterhaalde ip-ban verhaal is tor een goeie oplossing indien er geen nieuw ip kan worden verkregen. Tor installeren en het phaff forum volspammen maar.

lucgescheiden
Berichten: 2810

#30 , 16 aug 2013 13:33

Ik vrees dat Tor zelf toch een administratie zal moeten voeren om één en ander mogelijk te maken.

Algemeen kan je stellen dat de meeste computerfraude die ooit werd ontdekt en gepubliceerd, berust op, al dan niet, bewuste medewerking van (jawel) medewerkers...
Loop in een bedrijf rond waar men regelmatig een nieuw paswoord afdwingt en je gaat heus wel wat kleefbriefjes vinden met paswoorden, zelf gewoon op de monitor gehecht (om maar een voorbeeldje te geven).
In familiekring zal het niet anders zijn, zo er al een paswoord aanwezig is

M.a.w. vroeg of laat zullen websites ook de met Tor- meewerkende servers afblokken om identiek dezelfde spam te weren...
Handige documenten voor Personenrecht

Terug naar “Weetjes”