Pagina 1 van 1

Niet-opdagen ziekenhuis

Geplaatst: 11 okt 2023 10:05
door evgoeth
Ik stel vandaag nog maar eens vast dat het in sommige ziekenhuizen quasi onmogelijk is om telefonisch binnen te geraken.

Ik probeer al sinds vorige week in beide instellingen de afsprakencentrale te bereiken om een afspraak te verzetten/maken.
Ik heb al meer dan 5 keer gebeld en de laatste keer 15 minuten in wacht gehangen.

Maar als ik niet kom opdagen, dan krijg ik wel een factuur in de bus.
Wat is redelijk als je probeert om binnen te geraken? Als je 1 keer belt en je wacht 1 minuut, dan is dat niks. Maar als je al 10 keer hebt gebeld en je wacht minutenlang, dan is dit toch al niet meer zo redelijk toch?
Personeelstekorten ok, maar je zou op den duur beginnen denken dat het deel uitmaakt van hun winstmodel, zet een mannetje minder aan de telefoon en we kunnen incasseren voor mensen die niet komen opdagen ....

Re: Niet-opdagen ziekenhuis

Geplaatst: 11 okt 2023 10:46
door LYNX XX
Datum en uren noteren.
Misschien klantendienst of de ombudsdienst van die ziekenhuizen contacteren per telefoon en per mail.
Zijn bewijzen dat u uw plicht heeft gedaan.

Re: Niet-opdagen ziekenhuis

Geplaatst: 11 okt 2023 19:34
door Drone
meeste afspraken kan men ook via mail annuleren/verzetten

zo doe ik het toch . . .

Re: Niet-opdagen ziekenhuis

Geplaatst: 31 dec 2023 14:24
door Koenbali
Ziekenhuizen willen niet liever dan dat mensen komen opdagen voor hun afspraak. Een no-show ( gemiddeld 5-10% in elk ziekenhuis) is een verloren kost, dus zeker geen winstmodel!