Is een e-mail nu een officieel document?

WillyTas
Topic Starter
Berichten: 4

Is een e-mail nu een officieel document?

#1 , 10 jan 2009 19:39

In mijn echtscheiding met EOT hebben wij enkele afspraken gemaakt en ik heb mijn ex de waarschijnlijke waarde van onze wagen doorgestuurd via mail. Nu wordt de wagen verkocht en blijkt wat minder waard te zijn dan in die mail maar ze eist het bedrag van die mail alhoewel in het EOT enkel de marktwaarde van de auto staat vermeld, dus geen bedragen.
Nu dreigt ze dat ze die mail wel kan gebruiken en dat ik de rest maar moet bijpassen, kan dit?
In de mail staan enkel een paar dingen opgesomt en er staat gewoon "AUTO = 10.000€"

Alvast bedankt,
Willy

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Beachcomber
Berichten: 572

#2 , 12 jan 2009 09:45

In principe wel, maar nu de auto verkocht is kan uw ex niet meer vragen dan de helft van de werkelijke opbrengst van de wagen. Wat u in die mails verstuurde was niet meer dan een schatting.

De essentie bij eenechtscheiding is immers de verdeling van het gemeenschappelijk vermogen. Dat uw ex met een groter deel van de opbrengst zou gaan lopen doet daaraan afbreuk.

Ik raad u aan van dus niet meer te betalen dan de helft van de som.

Reclame

Terug naar “Weetjes”