3 jaar effectief - al jaren geseind & eist achterstallen

roderidder
Topic Starter
Berichten: 2946
Contacteer: Website

3 jaar effectief - al jaren geseind & eist achterstallen

#1 , 23 feb 2012 08:54

LAAKDAL - Alles heeft H.V.M. (45) uit Laakdal opgeofferd om zijn tweelingdochtertjes te redden, sinds de meisjes op hun vijfde door hun moeder werden ontvoerd naar Wit-Rusland. Alles is hij kwijt: zijn zaak, zijn spaarcenten en zijn gezondheid. Tevergeefs. 'Al zes jaar heb ik M. en K. niet kunnen zien of aanraken. Het allerdierbaarste in mijn leven is me afgepakt.'


H.V.M. is razend. De reden: een deurwaardersbrief die hij maandagmorgen in de brievenbus vond. 'Mijn ex eist nog eens 12.000 euro van mij. Zogezegd achterstallig onderhoudsgeld van jaren geleden dat ik niet betaald zou hebben. Ze had me al volledig gepluimd en nu is ze ook nog eens uit op mijn erfdeel. Ik kan er niet bij hoe iemand die internationaal geseind staat en bij verstek werd veroordeeld tot drie jaar effectief omdat ze onze kinderen heeft ontvoerd, er vanuit haar schuilplaats in Wit-Rusland toch nog in slaagt een Belgische pro deo-advocaat in de arm te nemen om mij helemaal de genadeslag toe te brengen.'

...

http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... =GEA3MINGB" onclick="window.open(this.href);return false;

Is er een zinnig mens op het forum die dit helder en begrijpelijk kan uitleggen?

nog even wat voorgeschiedenis...
Na de echtscheiding in 2003 mocht HVM zijn meisjes één weekend op twee zien. De moeder leefde de regeling niet na, en in april 2006 nam ze de kinderen mee naar Wit-Rusland.
M en K werden op 31 juli 2006 door de kortgedingrechter aan hun vader toegewezen*
bron: http://www.politics.be/nieuws/4997/" onclick="window.open(this.href);return false;

RR

* mogelijks omdat de moeder niet op de zitting was (Wit-Rusland).
Eigenlijk kan je er vanuitgaan dat van 31/7/2006 tot heden de vader een exclusief ouderlijk gezag bezit en dat de twee kinderen bij de vader dienen te verblijven.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding