Weet niet waar juist te plaatsen........;

troostmijnietje
Topic Starter

Weet niet waar juist te plaatsen........;

#1 , 14 mei 2008 16:49

Beste mensen,
Weet er soms iemand op dit forum of er zelfhulpgroepen bestaan voor ouderverstoting , nl moederverstoting ...
Via google gezocht , maar niks gevonden.
Van harte dank.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mapleleiah

#2 , 14 mei 2008 23:37

Informeer misschien eens via een centrum voor geestelijke gezondheidszorg ... zij kunnen u ongetwijfeld op weg helpen en zijn niet uit op geldgewin.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Lex

#3 , 15 mei 2008 11:44

Reclame

troostmijnietje
Topic Starter

#4 , 15 mei 2008 13:07

Lenny - Lex van harte bedankt !

roderidder
Contacteer: Website

#5 , 27 mei 2008 12:07

Beste troostmijnietje,

Eerder mocht ik deze vraag via pb via een forumlid ontvangen.

In het Nederlands taalgebied is deze zelfhulpgroep onbestaande.

Een zelfhulpgroep rondom deze problematiek is mogelijk wenselijk

eerder deze week mocht ik van de webmaster van www.goudi.be volgend bericht ontvangen

Beste Medestanders,

Morgen dinsdag 27 mei verschijnen een vader en zijn beide kinderen voor de rechter in Kortgeding van de Rechtbank van Eerste Aanleg in Luik.
De kinderen worden door hun moeder gedagvaard omwille van hun publiek streven om het contact met haar herop te nemen en een normale verhouding ouder kind zowel naar vader toe als naar moeder toe te kunnen onderhouden.
Hieronder vindt u het webadres van hun blog. De kinderen worden beschuldigd tegen de wil in van de moeder deelgenomen te hebben aan een TV-uitzending van Rtbf over de relatie kinderen-ouders bij scheiding. Hun blog zou moeten verboden worden op straffe van een fikse dwangsom. Hun vereniging 'J'aime papa et maman' zou moeten verboden worden. Zij vragen hieronder een steuncommentaar te schrijven op hun blog. Zelf heb ik dat graag gedaan. Ik wil u hierbij allen uitnodigen om dat ook te doen. Dat kan in het Nederlands.

Volledige steun aan de kinderen

Met verbazing maar ook met begrip en waardering heb ik kennis genomen van de strevingen van de kinderen naar blijvend en liefdevol contact met hun beide ouders. Daar ijveren volwassen ouders die het goed menen al jaren voor. Het is de eerste keer dat er een publieke en algemene oproep uitgaat van kinderen die van hun moeder houden en ze niet kunnen zien, omdat ze bij hun vader gehuisvest zijn. Er zijn inderdaad duizenden gevallen van vervreemding van kinderen van hun ouders omwille van de scheiding van die ouders. En elk van die gevallen is pijnlijk en nadelig voor die kinderen. Toepassing en handhaving van de wettelijke beschikkingen zijn hier geboden. Zowel rechtbanken als politici hebben hierin hun verantwoordelijkheid. Kinderen voor de rechtbank brengen in kortgeding omwille van die strevingen is wel het laatste dat die kinderen hadden mogen verwachten. Zij verdienen in hun strijd tegen het onrecht de volle steun van alle goedmenende betrokken instanties, verenigingen, hulpverleners, ouders en alle kinderen die zich bewust zijn van de ernst van dit gebeuren.
Van harte

Ghislain Duchâteau, namens de Nederlandstalige ouders in dit land

Dank voor uw aandacht en uw steun

Met mijn vriendelijke groeten

Ghislain Duchâteau

RR

Terug naar “Actuele Thema's”