Kindergeld/alimentatie/kindrekening

Sabrinahoeben
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Kindergeld/alimentatie/kindrekening

#1 , 22 dec 2018 18:44

Mijn ex en ik zijn een regeling aan het opstellen, en ik vroeg mij af of het eerlijk is wat hij voorsteld.
Korte schets: mijn dochter gaat 3 van de 4 weekends naar de papa (vrijd. avond tot zond. avond), de rest is ze bij mij, ze staat dus ook gedomicilieerd bij mij. Ik heb dus het fiscaal voordeel hiervan, en mag dit houden van de papa.
Het kindergeld wordt ook aan mij toegekend.
De papa wil een bijdrage in levensonderhoud betalen van 75€/maand op de kindrekening.
De studietoelagen en terugbetalingen van de ziekteverzekering worden op de kindrekening gestort.
Met de kindrekening worden alle kosten betaald zoals school, sport, medische kosten,kleding, schoenen, kapper, verj feesten

Onze lonen liggen zo goed als gelijk.

Naam mijn gevoel moet het kindergeld op de kindrekening gestort worden. Ofwel betaal ik ook een maandelijks bedrag op de kindrekening, maar dan bv 25€. Hier zit ik mee, wat is eerlijk op financieel gebied?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding