Bijzitter

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

Re: Bijzitter

#31 , 31 okt 2018 14:59

Dat is uw persoonlijke keuze....Ik vind dit dwangarbeid en dan nog op zondag een wettelijke rustdag...je krijgt 19€ vergoeding maar kom je niet krijg je 300€ boete.
Als je dan kijkt wat men op de gemeenteraden binnenrijft voor een zitting van 1u a 2 u.
Dat ze dan de mensen 19€ per uur betalen en onbelast, dan hebben ze bijzitters in overvloed.

Als ik het zo lees heb je ook nooit milicien geweest in het leger, velen van ons hebben daar12 maanden gratis dienst gedaan, en ik zeg je dit was geen pretje, maar wij deden dit voor ons land te dienen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
adizal

#32 , 31 okt 2018 16:58

Dat is uw persoonlijke keuze....Ik vind dit dwangarbeid en dan nog op zondag een wettelijke rustdag...je krijgt 19€ vergoeding maar kom je niet krijg je 300€ boete.
Als je dan kijkt wat men op de gemeenteraden binnenrijft voor een zitting van 1u a 2 u.
Dat ze dan de mensen 19€ per uur betalen en onbelast, dan hebben ze bijzitters in overvloed.

Als ik het zo lees heb je ook nooit milicien geweest in het leger, velen van ons hebben daar12 maanden gratis dienst gedaan, en ik zeg je dit was geen pretje, maar wij deden dit voor ons land te dienen !
OO jawel, 1972-1973 Veld artillerie school van Brasschaat.
Dik tegen mijn goesting en omdat het moest.
En welk land dien je dan nu? Mijn vaderland is verkocht vroeger noemde dat België.

brusselaar31
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#33 , 09 nov 2018 01:55

Nog steeds geen brief of boete ontvangen.. ik denk dat die boetes wel al zouden zijn verstuurt... 19 euro per dag om te bijzitten en 250 euro minimum als je te laat bent of niet komt... tja overal proberen ze de mensen te bestelen als het kan..

Reclame

LeenW
Berichten: 12811

#34 , 09 nov 2018 16:51

Nog steeds geen brief of boete ontvangen.. ik denk dat die boetes wel al zouden zijn verstuurt... 19 euro per dag om te bijzitten en 250 euro minimum als je te laat bent of niet komt... tja overal proberen ze de mensen te bestelen als het kan..
De wet toepassen is mensen bestelen?

Is dacht ik ook geen boete maar rechtbank, zal dus nog even duren.

Belgian
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#35 , 10 nov 2018 09:12

De boete kwam bij die persoon die te laat was net voor kerst ergens half december.

Niet leuk maar iedereen weet toch al wel dat vervolging zeker is voor bijzitters zonder excuus, ongeacht dat je die wet nu eerlijk vindt of niet, wet overtreden is de gevolgen dragen

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#36 , 10 nov 2018 10:06

ongeacht dat je die wet nu eerlijk vindt of niet, wet overtreden is de gevolgen dragen
Er zijn geen oneerlijke wetten, een wet is de regel die men moet volgen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Actuele Thema's”