Huurwet Vlaanderen Dierenwelzijn

adizal

Re: Huurwet Vlaanderen Dierenwelzijn

#91 , 13 sep 2018 14:50

Een gewone hond blaft om allerlei redenen, een assistentiehond die blaft wil zeggen dat de eigenaar hulp nodig heeft. Dat is het verschil. Onthou dit, u kunt er op een dag misschien iemand mee redden!

Voor de rest is uw persoonlijke mening irrelevant tegenover die van de wetgever. De assistentiehond maakt deel uit van de persoon die hij begeleidt. Ik vind het zeer jammer dat u het verschil niet kunt begrijpen.

Ik vind uw uitleg op zijn minst belachelijk. Gij die van mij ook natuurlijk maar dat vind ik nu irrelevant.
Ik geef geen meningen maar vergelijkingen en die vergelijkingen zijn werkelijkheid.
Het is juist omdat u geen zinnige uitleg kunt geven op de naar u genoemde onbelangrijke feiten die ik aanhaal dat u zich er vanaf maakt.
Als je niet ziet dat er in feite geen verschil is tussen een assistentie hond en een hond die niet opgeleid is om assistentie te geven in de woonruimten van een appartement, moet je ook eens hulp zoeken.
Het is telkens bij jou wanneer men dieper op een kwestie ingaat, dat je je ongemakkelijk voelt, omdat je niet meer kan antwoorden en verschuil je je achter wet en irrelevant. Ik heb lak aan de wet nu weet je het ok...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12824

#92 , 13 sep 2018 14:52

Als u een lak hebt aan de wet, stel ik voor een ander forum te proberen. Hier vinden we die namelijk vrij belangrijk.

bosprocureur
Berichten: 6853

#93 , 13 sep 2018 16:04

Wat baten kaars en bril…

Ik had hier eigenlijk al lang een slotje op verwacht. Is alles nu nog niet gezegd?

Reclame

adizal

#94 , 13 sep 2018 16:30

Als u een lak hebt aan de wet, stel ik voor een ander forum te proberen. Hier vinden we die namelijk vrij belangrijk.
Het is mijn bedoeling hier de juiste weg te vinden en er zijn hier zeker mensen die het goed voorhebben zoals ik.
Ik weet het altijd niet juist en daar laat ik al eens een misser vallen en dat durf ik erkennen dat ik dan al eens fout zit.
Maar toch vind ik dat je ook diepere vraagstellingen zou moeten beantwoorden. Ik denk dat er geen enkel bezwaar kan zijn om toe te geven dat sommige wetgeving faalt of niet sluitend is. En ik erger mij dan, als men cirkeltjes begint te maken.
En ja, ik heb lak aan de wet, maar alsnog loop ik op het rechte pad. het is gewoon mijn mening.
Dus ik amuseer me kostelijk hier op het forum, dus doe vlug een slotje op het topic en hop naar het volgende topic waar de wetgeving faalt...
Dank u mannen...

KJ86
Berichten: 2663

#95 , 13 sep 2018 16:40

Laat maar open staan en het mag een speciaal plekje krijgen in het subforum 'huren'. Dit is één van de belangrijkste twistpunten rond huren. Als je met de mensen praat, hoor je moeilijke verhalen van beide kanten. Iemand die verhuurt op redelijke schaal heeft sowieso schade opgelopen van huisdieren die niet vergoed is geweest. Iemand die probeert te huren met één huisdier of een aantal heeft zonder twijfel al een woning mislopen. Een oplossing of verduidelijk waarin beide kanten zich kunnen vereenzelvigen is eigenlijk aan de orde.

Als we tot een oplossing kunnen komen, mailen we het naar minister Liesbeth Homans.

tira00
Berichten: 929

#96 , 13 sep 2018 16:41

Wat baten kaars en bril…

Ik had hier eigenlijk al lang een slotje op verwacht. Is alles nu nog niet gezegd?

Waarom? Is toch geweldig interessant.
Persoonlijk zie ik een assistentenhond ook maar gewoon als een hond met een job en die werkt echt niet altijd: heeft ook vrije tijd waarin hij gewoon hond kan zijn.
Op het gebied van wonen is er geen enkel verschil tussen een gewone hond of een hond die getraind wordt voor iemand te helpen buiten het huis.
En dan heb je ook nog eens hulphonden voor mensen met psychische problemen: die moeten er alleen maar zijn. Voor de rest doen die niks.
Is eigenlijk dus echt wel discriminatie voor gewone huishonden.

LeenW
Berichten: 12824

#97 , 13 sep 2018 17:08

Wat baten kaars en bril…

Ik had hier eigenlijk al lang een slotje op verwacht. Is alles nu nog niet gezegd?

Waarom? Is toch geweldig interessant.
Persoonlijk zie ik een assistentenhond ook maar gewoon als een hond met een job en die werkt echt niet altijd: heeft ook vrije tijd waarin hij gewoon hond kan zijn.
Op het gebied van wonen is er geen enkel verschil tussen een gewone hond of een hond die getraind wordt voor iemand te helpen buiten het huis.
En dan heb je ook nog eens hulphonden voor mensen met psychische problemen: die moeten er alleen maar zijn. Voor de rest doen die niks.
Is eigenlijk dus echt wel discriminatie voor gewone huishonden.
Niemand zegt dat een assistentiehond 24/7 werkt, maar hij is wel essentieel voor de invalide en de wetgeving bevestigt dit. Ook binnen het huis kan de assistentiehond noodzakelijk zijn. De vergelijking met een huisdier gaat dan ook totaal niet op, dat is alsof men zou klagen dat met met zijn auto niet over de zeedijk zou mogen rijden terwijl een invalide met scootmobiel dat wel mag.

Huisdieren voor psychische problemen is toch nog iets anders, die vallen niet onder de wetgeving en er is voor zover ik weet ook geen officiële erkenning voorzien binnen BE.

adizal

#98 , 13 sep 2018 17:28

Laat maar open staan en het mag een speciaal plekje krijgen in het subforum 'huren'. Dit is één van de belangrijkste twistpunten rond huren. Als je met de mensen praat, hoor je moeilijke verhalen van beide kanten. Iemand die verhuurt op redelijke schaal heeft sowieso schade opgelopen van huisdieren die niet vergoed is geweest.

Als we tot een oplossing kunnen komen, mailen we het naar minister Liesbeth Homans.
Dat laatste vind ik nu een goede joke, hahahahahaha

adizal

#99 , 13 sep 2018 17:30

Wat baten kaars en bril…

Ik had hier eigenlijk al lang een slotje op verwacht. Is alles nu nog niet gezegd?

Waarom? Is toch geweldig interessant.
Persoonlijk zie ik een assistentenhond ook maar gewoon als een hond met een job en die werkt echt niet altijd: heeft ook vrije tijd waarin hij gewoon hond kan zijn.
Op het gebied van wonen is er geen enkel verschil tussen een gewone hond of een hond die getraind wordt voor iemand te helpen buiten het huis.
En dan heb je ook nog eens hulphonden voor mensen met psychische problemen: die moeten er alleen maar zijn. Voor de rest doen die niks.
Is eigenlijk dus echt wel discriminatie voor gewone huishonden.
Nu komt er wat licht in het oneindige rondtollen, dank u

KJ86
Berichten: 2663

#100 , 13 sep 2018 17:33

Die assistentiehonden kosten 20 000 euro (echt wel doorgedreven getraind) en thuis werken die inderdaad ook Ze kunnen op commando spullen brengen. Een hond die iemand kan helpen moet je als verhuurder respecteren en gedogen (elke normale mens in onze maatschappij zou dat doen, daar is geen discussie over mogelijk).

De honden waarvoor toestemming bedongen moet worden, zijn de luxeartikelen.
Veel mensen schaffen een huisdier aan in een opwelling. Het is schattig of het is stoer. Honden worden een ganse dag aan hun lot overgelaten, als ze op reis gaan moet iemand die ze dan half kennen, één keer per dag eten en water geven. De honden krijgen geen opvoeding...enz.
Iedereen kan zich aanmelden bij een asiel, een bijdrage van 10 of 20 euro betalen en dan mag je zoveel als je wilt met de honden gaan wandelen. Ik zou eens tezamen met de dierenvrienden van het forum naar het asiel moeten en dan gaan we eens kijken wie dat er ruig genoeg is om sommige van die monsters uit hun kooi te halen.

Binnen de categorie van luxeartikelen heb je dan ook subcategorieën van hondeneigenaars die echt nood hebben aan gezelschap. Ik denk dan aan alleenstaande gepensioneerde en andere uitkeringsgerechtigden. Als je het juiste huisdier (de niet gevaarlijke en zenuwachtige rassen) en het juiste aantal aanschaft, zal je geen probleem hebben om een verhuurder te vinden die wilt verhuren. Ik vind dat het sowieso in overleg moet gebeuren en voor de aanvang van het contract.

adizal

#101 , 13 sep 2018 17:42

Wat baten kaars en bril…

Ik had hier eigenlijk al lang een slotje op verwacht. Is alles nu nog niet gezegd?

Waarom? Is toch geweldig interessant.
Persoonlijk zie ik een assistentenhond ook maar gewoon als een hond met een job en die werkt echt niet altijd: heeft ook vrije tijd waarin hij gewoon hond kan zijn.
Op het gebied van wonen is er geen enkel verschil tussen een gewone hond of een hond die getraind wordt voor iemand te helpen buiten het huis.
En dan heb je ook nog eens hulphonden voor mensen met psychische problemen: die moeten er alleen maar zijn. Voor de rest doen die niks.
Is eigenlijk dus echt wel discriminatie voor gewone huishonden.
Niemand zegt dat een assistentiehond 24/7 werkt, maar hij is wel essentieel voor de invalide en de wetgeving bevestigt dit. Ook binnen het huis kan de assistentiehond noodzakelijk zijn. De vergelijking met een huisdier gaat dan ook totaal niet op, dat is alsof men zou klagen dat met met zijn auto niet over de zeedijk zou mogen rijden terwijl een invalide met scootmobiel dat wel mag.

.
Een scootmobiel is ook geen auto, En er word niks verweten dat een assistentie hond wettelijk toegelaten word in een appartement.
Er is echter geen verschil tussen het dier zijn van een assistentie hond en een gewone hond.En daarom word de gewone burger met zijn hond gediscrimineerd.
Het is ook niet zo, dat een invalide die met een aangepaste auto rijd, zich niet aan de verkeersregels moet houden.

eylis
Topic Starter
Berichten: 8840

#102 , 13 sep 2018 18:00

Wel, ik had niet verwacht dat mijn post over het nieuwe idee van Minister Weyts zo'n discussie van jewelste zou veroorzaken. Ik ben al aan het broeden op een nieuw topic :D Maar wat de assistentiehonden betreft: deze honden worden bijvoorbeeld wél toegelaten in vliegtuigkabines. Zij moeten niet als andere honden en dieren ineen kennel in het dierencargo. Of een assistenthond wel of niet in een huurflat toegelaten wordt, stelt zich niet zo dikwijls. Om de eenvoudige reden dat mensen met een beperking die een assistentiehond nodig hebben al meer dan waarschijnlijk in een aangepaste flat wonen. En dat zijn meestal flats en woningen in een specifiek segment van de immomarkt.

adizal

#103 , 13 sep 2018 18:20

Wel, ik had niet verwacht dat mijn post over het nieuwe idee van Minister Weyts zo'n discussie van jewelste zou veroorzaken. Ik ben al aan het broeden op een nieuw topic :.
Ik denk dat de echte discussie zal losbarsten wanneer Weyts van zijn idee een wet zal laten maken.
We kunnen daar moeilijk op vooruit kijken, maar de bepaling dat een dier toegelaten word op basis van de geschiktheid van een appartement, zal een storm veroorzaken tussen huurder en verhuurder. Willekeur zal aan de orde zijn bij de verhuurders. Weldra zal de gewone man geen huisdier meer mogen aanschaffen door het feit dat men steeds kleinere appartementen bouwt. Het privilege is dan weer voor de man met de centen die zich een kast van een villa kan veroorloven.

LeenW
Berichten: 12824

#104 , 13 sep 2018 18:38

Die assistentiehonden kosten 20 000 euro (echt wel doorgedreven getraind) en thuis werken die inderdaad ook Ze kunnen op commando spullen brengen. Een hond die iemand kan helpen moet je als verhuurder respecteren en gedogen (elke normale mens in onze maatschappij zou dat doen, daar is geen discussie over mogelijk).

De honden waarvoor toestemming bedongen moet worden, zijn de luxeartikelen.
Veel mensen schaffen een huisdier aan in een opwelling. Het is schattig of het is stoer. Honden worden een ganse dag aan hun lot overgelaten, als ze op reis gaan moet iemand die ze dan half kennen, één keer per dag eten en water geven. De honden krijgen geen opvoeding...enz.
Iedereen kan zich aanmelden bij een asiel, een bijdrage van 10 of 20 euro betalen en dan mag je zoveel als je wilt met de honden gaan wandelen. Ik zou eens tezamen met de dierenvrienden van het forum naar het asiel moeten en dan gaan we eens kijken wie dat er ruig genoeg is om sommige van die monsters uit hun kooi te halen.

Binnen de categorie van luxeartikelen heb je dan ook subcategorieën van hondeneigenaars die echt nood hebben aan gezelschap. Ik denk dan aan alleenstaande gepensioneerde en andere uitkeringsgerechtigden. Als je het juiste huisdier (de niet gevaarlijke en zenuwachtige rassen) en het juiste aantal aanschaft, zal je geen probleem hebben om een verhuurder te vinden die wilt verhuren. Ik vind dat het sowieso in overleg moet gebeuren en voor de aanvang van het contract.
Blij dat toch iemand het onderscheid ziet en dit normaal vindt, ik was bijna mijn geloof in de maatschappij verloren.

adizal

#105 , 13 sep 2018 20:15

Die assistentiehonden kosten 20 000 euro (echt wel doorgedreven getraind) en thuis werken die inderdaad ook Ze kunnen op commando spullen brengen. Een hond die iemand kan helpen moet je als verhuurder respecteren en gedogen (elke normale mens in onze maatschappij zou dat doen, daar is geen discussie over mogelijk).
.

Blij dat toch iemand het onderscheid ziet en dit normaal vindt, ik was bijna mijn geloof in de maatschappij verloren.

Ik heb nooit betwist, dat een assistentiehond niet in een appartement zou mogen.
Maar ik zie geen onderscheid buiten de opleiding tussen een assistentiehond van een blinde en dezelfde rashond van een gewone buurman.
En ik vind het niet normaal baserend op deze feiten dat men een gewone man of vrouw zou weerhouden een huisdier te houden.
Nu zijn ze pony's aan het opleiden tot begeleidende dieren voor o.a blinden, mag die pony dan ook op het appartement en de buurvrouw mag evenwel geen chiwawa of een katje houden.

Terug naar “Actuele Thema's”