Computervraagje

Franciscus
Topic Starter
Berichten: 38583

Computervraagje

#1 , 25 aug 2018 14:15

Ik gebruik Ubuntu 18.04.1 LTS.
Alle werkt prima ..alleen ik kan niet inloggen via mijn eiD en kaartlezer.
Volgens zoonlief (programmeur) is alles goed geïnstalleerd heeft daar gisteren nog een paar uurtjes mee bezig geweest - Zelfs Java gecontroleerd.
Op de helpdesk zeggen ze (1700) dat we alle instructies moeten volgen ...wat uiteraard gedaan is.. en dat het dan zou werken...
niet dus

Iemand een oplossing?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Tope
Berichten: 916

#2 , 25 aug 2018 15:07

Stel je vraag misschien ook eens in de juiste categorie op Goeievraag:
https://www.startpagina.nl/v/

Tope
Berichten: 916

#3 , 25 aug 2018 15:13

Of ga eens kijken op het forum van het Seniorennet:
https://www.seniorennet.be/forum/viewfo ... 1b266748c0

Er zitten daar behoorlijk wat computertechneuten die weten waarover ze spreken.

Je kan ook vragen stellen.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 25 aug 2018 16:44

Probeer eens een andere browser

Niet alle combinaties van OS en browsers werk(t)en even goed

Het kan (kon) zelfs liggen aan wanneer je de kaartlezer aankoppelt - eerst browser open , dan aankoppelen, of ... net andersom

spurnd
Berichten: 95

#5 , 27 aug 2018 12:18

Inloggen op wat? Tegenwoordig kan je ook op veel overheidssystemen inloggen via Itsme. Dan heb je enkel smartphone nodig. Dan heb je heel dat gedoe met Eid niet nodig, wat ik persoonlijk super handig vind

Jabbe
Berichten: 586

#6 , 27 aug 2018 14:41

Probeer ook eens met dit commando “$ sudo apt-get install eid-mw eid-viewer libacr38u” .
1700 (Vlaamse overheid) zal niet veel helpen. De authenticatie gebeurt federaal.
Hier heb je mogelijke antwoorden op Ubuntu-installaties bij eID Belgium.
http://test.eid.belgium.be/faq/faq_nl.h ... _Linux_.3F
Anders best vragen stellen aan het eID ontwikkelaars-team zelf via hun formulier.

FreelancerIT
Berichten: 1206

#7 , 31 aug 2018 12:59

Ik neem aan dat je zoon daar aan wel zal gedacht hebben, maar wordt er wel een (juiste) driver voor de kaartlezer geladen?

Ik neem aan dat een gewone standaard lezer geen problemen gaat geven op dat vlak, maar als je bijvoorbeeld eentje van een ander type gebruikt...

Met "van een ander type" bedoel ik bijvoorbeeld een kaartlezer van je bank. Zo kan ik mijn Belfiuis kaartlezer ook gebruiken als eID-kaartlezer. Op Windows & MAC allemaal geen probleem, op Linux...

WP002
Berichten: 1479

#8 , 31 aug 2018 13:23

Allicht ligt dat ook aan de gebruikte browser. Het lukt me (weliswaar onder Windows) langs geen kanten om de kaartlezer op te starten met Firefox. Het moet en zal via Google Chrome...

Franciscus
Topic Starter
Berichten: 38583

#9 , 01 sep 2018 18:10

Kaartlezer is een digipass by Vasco.
Maar gezien zoonlief nu volop aan het verhuizen is heeft hij geen tijd om daar nu verder iets aan te doen.

Terug naar “Actuele Thema's”